English

امیرعبداللهیان:

روابط تهران با مصر و اردن تقویت خواهد شد

وزیر امور خارجه گفت: در آینده سوءتفاهم ها برطرف می شود و روابط ایران با کشورهای منطقه از جمله مصر و اردن تقویت خواهد شد.

روابط تهران با مصر و اردن تقویت خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران که اخیرا به عراق سفر کرده بود در گفت وگو با الوفاق درخصوص پیگیری ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: یکی از مسائل اساسی که در گفت وگو با مقامات عراقی به آن پرداختیم، پرونده ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس است و مسئولان عراقی نیز اهتمام ویژه به این موضع دارند.

وی گفت: مساله مهم در این پرونده این است که آمران و عاملان این عملیات تروریستی برای همه شناخته شده هستند و امیدواریم که روند پیگیری این موضوع به طور اساسی ادامه داشته باشد.

امیر عبداللهیان درخصوص آخرین تحولات مذاکرات تهران و ریاض و تلاش بغداد برای بهبود روابط میان ایران و مصر و اردن گفت: صفحه جدیدی در روابط ایران و کشورهای منطقه باز شده است و این در راستای سیاست خارجی ایران در دولت ابراهیم رئیسی است و کشور و حکومت های منطقه این پیام را به خوبی دریافت کردند.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران رویکرد مثبتی دارد و معتقد است که از طریق همکاری مداوم با کشورهای همجوار و منطقه، شاهد گشایش زیادی در آینده خواهیم بود.

وی گفت که سوتفاهم ها برطرف خواهد شد و روابط ایران با کشورهای منطقه از جمله مصر و اردن تقویت خواهد شد و درخصوص عربستان نیز دستورکار جدی داریم.

امیرعبداللهیان درخصوص برگزاری نشست میان ایران، روسیه، سوریه و ترکیه نیز گفت که ما در این خصوص توافق نظر داریم و در سطح دیپلماتیک هماهنگی هایی باهم داریم.

 

بیشتر بخوانید:

برای توافق با آمریکا فاصله زیادی نداریم

امیرعبداللهیان عازم ژنو شد

ادعاها در مورد پهپادهای ایرانی به کار گرفته شده در اوکراین نادرست است

امیرعبداللهیان در راه مسکو

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه