English

سخنگوی کمیسیون تلفیق اعلام کرد؛

رشد ۳۷ درصدی منابع حاصل از صادرات نفت و فروش اموال در بودجه ۱۴۰۲

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از رشد ۳۷ درصدی منابع حاصل از صادرات نفت و فروش اموال دولتی در بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به بودجه سال جاری خبر داد.

رشد ۳۷ درصدی منابع حاصل از صادرات نفت و فروش اموال در بودجه ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری موج، رحیم زارع در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارش شور اول کمیسیون تلفیق در خصوص کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بیان کرد: کمیسیون تلفیق در طی چهار روز و ۱۱ جلسه رسمی با حضور وزرای اقتصاد و تعاون، رئیس کل بانک مرکزی، کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، دیوان محاسبات و نمایندگان بخش‌های خصوصی به بررسی محورهای اصلی لایحه بودجه و ویژگی‌ها و شاخص‌های کلان اقتصادی، منابع و مصارف، اعتبارات مالی و بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی پرداخت و در نهایت در جلسه ۱۴۰۱.۱۰.۲۷ پس از استماع نظر مخالفان و موافقان و دفاع دولت، کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با اکثریت آرا به تصویب کمیسیون رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۱۰۹ هزار میلیارد تومان بوده که ۶۰ درصد این مبلغ مربوط به گردش مالی شرکت‌های دولتی و بانک‌ها بوده و نسبت به بودجه سال جاری ۳۶ درصد رشد داشته است. ۴۲ درصد این رقم مربوط به بودجه عمومی دولت بوده که در مقایسه با بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: منابع حاصل از واگذاری اموال دولتی و صادرات نفت حدود ۳۷ درصد نسبت به بودجه سال جاری رشد داشته است و منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی دولت نظیر اوراق اقتصادی نسبت به بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۶۶ درصد رشد پیدا کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه