English

گفتگوی ایران و عراق در زمینه توسعه روابط حوزه گردشگری

نخست وزیر عراق و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در خصوص همکاری در زمینه آثار تاریخی و گردشگری و تبادل تجربیات در این زمینه گفت و گو کردند.

گفتگوی ایران و عراق در زمینه توسعه روابط حوزه گردشگری

به گزارش خبرگزاری موج، دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور و «عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در خصوص همکاری دو کشور در زمینه آثار باستانی و میراث فرهنگی و تبادل تجربیات گفت و گو کردند.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر در این بیانیه‌ اضافه کرد که دیدار نخست وزیر عراق و عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران عصر دیروز (یکشنبه) با حضور «محمدکاظم آل صادق» سفیر ایران در بغداد برگزار شد.

این بیانیه آمده است که در این دیدار درباره توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه آثار باستانی و میراث فرهنگی و تبادل تجربیات بحث و تبادل نظر شد.

دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق اضافه کرد که در این نشست همچنین درخصوص اهمیت هماهنگی کار در زمینه گردشگری دینی و ارائه تسهیلات متقابل برای شهروندان دو کشور تبادل نظر شد.

مهندس سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه (۱۲ آذر) به منظور شرکت در مجمع تمدن‌های کهن وارد بغداد شد و مورد استقبال دکتر «فرهاد نعمة الله حسین» معاون دبیرکل شورای نخست وزیری عراق و «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

گفتنی است که ششمین دوره مجمع تمدن‌های کهن با مشارکت ایران، عراق، یونان، چین، مصر، ایتالیا، پرو، بولیوی، ارمنستان و مکزیک از دیروز (یکشنبه) در هتل بابل بغداد آغاز به کار کرد.

هدف از این کنفرانس که به مدت ۲ روز برگزار می‌شود، تقویت ارتباط و تبادل تجربه میان ملت‌ها و فرهنگ‌های مختلف و حفظ میراث جهانی، توجیه اهتمام به گردشگری تاریخی و فرهنگی که نقش مهمی در توسعه اقتصادی پایدار و حمایت از درآمد ملی کشورهای عضو دارد، اعلام شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه