English

نگرانی ایران از توقف پیشرفت در اجرای تعهدات خلع سلاح هسته‌ای

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران عمیقا از عدم پیشرفت در اجرای تعهدات خلع سلاح هسته‌ای نگران است.

نگرانی ایران از توقف پیشرفت در اجرای تعهدات خلع سلاح هسته‌ای

 

به گزارش خبرگزاری موج، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران عمیقا از عدم پیشرفت در اجرای تعهدات خلع سلاح هسته‌ای نگران است و سه هفته مذاکرات فشرده از آغاز کنفرانس تاکنون نشان می‌دهد که کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای عزم و اراده سیاسی برای پذیرش تعهدات یا جدول زمانی مشخص، معیار‌ها یا اهداف مورد نیاز برای پیشرفت در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای ندارند.

نماینده دائم ایران افزود: مواضع کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای که از سوی کشور‌های به اصطلاح چتر هسته‌ای حمایت می‌شود، از جمله تلاش آن‌ها برای جایگزینی خلع سلاح هسته‌ای با کاهش خطر هسته ای، مغایر با تعهدات قانونی صریح آن‌ها در مورد خلع سلاح هسته‌ای می‌باشد.

گفتنی است که سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اظهارات نماینده امریکا برای عدم طرح موضوعات اختلاف برانگیز تاکید کرد بهتر است نماینده امریکا به جای سیاسی کاری پاسخ بدهد که آیا امریکا عزم سیاسی لازم برای پایبندی به تعهدات خلع سلاح هسته‌ای دارد؟ و آیا حاضر است برای تحقق جهان عاری از سلاح هسته‌ای به اسرائیل به عنوان مانع اصلی تحقق خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای فشار بیاورد؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه