English

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با خبرگزاری موج:

ایران یکی از قدرت‌های ساخت پهباد در خاورمیانه است/ آمادگی ایران برای تقویت قدرت دفاعی کشورهای همسایه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: ایران یکی از قدرت‌های ساخت پهباد در خاورمیانه است که در این زمینه می‌تواند همکاری های خوبی با کشورهای دیگر داشته باشد.

ایران یکی از قدرت‌های ساخت پهباد در خاورمیانه است/ آمادگی ایران برای تقویت قدرت دفاعی کشورهای همسایه

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با تاکید بر اینکه ایران در قدرت نظامی و تولید تسلیحات دفاعی یکی از کشورهای موثر در خاورمیانه است، گفت: در حال حاضر کشورمان این توانایی را دارد که علاوه بر تامین نیازهای دفاعی خود، به کشورهای دوست و همسایه برای تهیه تسلیحات مختلف از جمله پهبادها کمک کند.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه امروزه پهباد ها می توانند در جنگ به ویژه جنگ های هوایی موثر واقع شوند، یادآور شد: دراین خصوص حوادث اخیر در اوکراین نشان داد که داشتن پهباد تا چه میزان می تواند در سیستم دفاعی یک کشور موثر واقع شده و حتی معادلات جنگ ها را تغییر دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه ایران پیشرفت های قابل توجهی در تولید انواع پهباد  دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، یکی از قدرت های ساخت پهباد در خاورمیانه محسوب می شود که در این زمینه می تواند همکاری های خوبی با کشورهای دیگر داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

ارتقای توان رزمی از جمله ارتقای توان پهپادی به هیچ وجه توقف‌ پذیر نیست

 

وی با اشاره به افتتاح کارخانه تولید پهپادهای ایرانی در تاجیکستان، افزود: بدون شک علاوه بر تاجیکستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی، ایران این توانایی را دارد که حتی برای دیگر کشورهای متقاضی، اقدام به احداث کارخانه پهباد و تامین آن کرده، تا قدرت های دفاعی این کشورها را تقویت کند.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، تاکید کرد: طبق این ماده، هر کشوری حق دارد از تمامیت ارضی و استقلال خود دفاع کند و در راستای تقویت سیستم دفاعی کشورها، دولت ها در چارچوب مقررات بین المللی آزاد هستند تا با یکدیگر تبادلاتی از جمله تبادل تجربیات، کمک در ساخت تسلیحات متعارف و تسلیحاتی که در حقوق بین الملل مجاز دانسته شد، داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس، پهبادها را یکی از اصلی ترین ابزارهایی دانست که قدرت ارتش های جهان را افزایش می دهد و افزود: پهبادها حتی قادر به تغییر معادلات جنگ ها هستند و طبیعی است که این فرصت در اختیار ایران و کشورهای همسایه قرار دارد تا در چنین زمینه هایی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه