English

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرگزاری موج:

جراحی اقتصادی در سه دولت معطل به نتیجه رسیدن مذاکرات بود/ نباید جراحی اقتصادی را شرطی کرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: تاکنون دو تا سه دولت، به دلیل همین مذاکرت، جراحی بزرگ اقتصادی را به تعویق انداختند درحالی که هرچقدر صبر می کردیم این جراحی، دردناک تر می شد.

جراحی اقتصادی در سه دولت معطل به نتیجه رسیدن مذاکرات بود/ نباید جراحی اقتصادی را شرطی کرد

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به اینکه اجرای طرح مردمی سازی پرداخت یارانه ها برای اقتصاد کشور اجتناب ناپذیر بوده است، گفت: این طرح، باید هرچه زودتر اجرایی می شد و تاکنون نیز اجرای آن، با تاخیر روبرو شده است.

وی ادامه داد: بدون شک برای سلامتی اقتصاد، جلوگیری از حیف و میل و هدر رفتن ارز کشور، حرکت به سمت توزیع عادلانه اقتصادی و جلوگیری از فساد، چاره ای جز حذف ارز ترجیحی و توزیع عادلانه منابع آن بین مردم نداشتیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای کمک به دولت در راستای اجرای این جراحی اقتصادی بزرگ، تصریح کرد: باید به دولت کمک کرد تا بتواند از چالش مهم اقتصادی عبور کند و دراین میان همه گروه های سیاسی، روسای قوای سه گانه، احزاب و همچنین آحاد مختلف مردم، ضمن آنکه باید نسبت به ماهیت این اقدام، ابعاد و چرایی آن، اطلاعاتشان را بالا ببرند، باید با متانت و صبر اجازه دهند تا این طرح، به طور مطلوبی به سرانجام برسد تا به نتیجه مورد نظر  دست پیدا کند.

ترقی درباره برخی اظهارات نسبت به ضرورت تعویق اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها بعد از به نتیجه رسیدن مذاکرات ، افزود: تاکنون دو تا سه دولت، به دلیل همین مذاکرت، جراحی بزرگ اقتصادی و طرح تحول اقتصادی را به تعویق انداختند.

 

بیشتر بخوانید:

تورم سالیانه باید در پرداخت یارانه به مردم نیز محاسبه شود/لزوم به روزرسانی اطلاعات افراد در سامانه وزارت رفاه

 

وی ادامه داد: از زمان دولت آقای هاشمی رفسنجانی قرار بود چنین تحولی ایجاد شود که اجرایی نشد، سپس در دولت اصلاحات نیز شکل اجرایی به خود نگرفت و بعد از آن، در زمان دولت آقای احمدی نژاد نیز بخشی از آن انجام شد اما بخش دیگر محقق نشد و در دولت آقای روحانی نیز همچنان اجرای این طرح معطل مذاکرات ماند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: حال باید تا چه اندازه معطل مذاکرات شویم؟ هرچقدر صبر می کردیم این جراحی، دردناک تر و سخت تر می شد درحالی که اگر سی سال پیش اقدام به این اجرای این جراحی اقتصادی می کردیم شرایط بهتر بود زیرا فاصله بین ارز ترجیحی و آزاد، نهایتا حدود 2 هزار تومان بود اما درهر حال حاضر این عدد، 26 هزار تومان است و در واقع، این فاصله سنگینی برای رفع و تعدیل آن است.

ترقی با تاکید بر اینکه بیش از این، معطل کردن موضوع تحول اقتصادی به بهانه مذاکرات، به نفع کشور نخواهد بود، گفت: این درحالی است که هیچ زمان مشخصی نیز برای به نتیجه رسیدن مذاکرات، وجود ندارد و طبیعی است که نباید جراحی اقتصادی را شرطی کرده و منتظر حل مساله مذاکرات باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه