English

عین‌اللهی در جلسه علنی:

ایران به عنوان ۱۰ کشور اول مبارزه با کرونا در سطح جهان شناخته می‌شود

وزیر بهداشت گفت: با تلاش وزارت بهداشت و درمان و همراهی مردم، موفقیت‌های ویژه‌ای برای مقابله با بیماری کرونا اتفاق افتاد و ایران به عنوان ۱۰ کشور اول مبارزه با کرونا در سطح جهان شناخته می‌شود.

ایران به عنوان ۱۰ کشور اول مبارزه با کرونا در سطح جهان شناخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال محمد مولوی مبنی بر عدم توزیع مناسب پزشک در مناطق مختلف کشور اظهار داشت: در وهله اول باید بگویم که بنده تاکنون ۴۱ سفر استانی داشتم و از بسیاری از حوزه‌های انتخابیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بازدید کردم.

وی بیان کرد: اولویت وزارت بهداشت و درمان، توجه به مناطق محروم و ارتقای عدالت در دسترسی به خدمات سلامت است، ۶۰ درصد نیروهای پزشک عمومی و دندانپزشک به مناطق محروم تخصیص داده شده و در حال حاضر ۵۲ هزار دانشجوی پزشکی در دانشکده‌ها در حال تحصیل هستند که پس از فارغ‌التحصیل شدن، به تعداد مذکور اضافه خواهند شد.

وزیر بهداشت و درمان درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا گفت: همه ما به یاد داریم که در ابتدای دولت سیزدهم با شیوع و همه‌گیری کرونا مواجه بودیم و میزان فوتی‌ها در روز به ۷۰۰ نفر افزایش یافته بود، مردم در قرنطینه بودند و با کمبود شدید واکسن مواجه بودیم.

عین‌اللهی متذکر شد: با تلاش وزارت بهداشت و درمان و همراهی مردم، موفقیت‌های ویژه‌ای برای مقابله با بیماری کرونا اتفاق افتاد و ایران به عنوان ۱۰ کشور اول مبارزه با کرونا در سطح جهان شناخته می‌شود.

وی گفت: مردم امسال در ایام نوروز در سطح گسترده‌ای مسافرت‌های خود را انجام دادند و کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی هم به خوبی انجام شد، مدارس بعد از دو سال بازگشایی شد، این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی، شیوع اومیکرون روزانه ۲۰۰۰ فوتی به همراه دارد.

وظیفه بنده تأمین سلامت مردم است

وزیر بهداشت و درمان تأکید کرد: وظیفه بنده تأمین سلامت مردم است و همانطور که در زمان شیوع کرونا نشان دادیم که برای سلامت مردم احترام قائل هستیم، همچنان این مسیر را دنبال خواهیم کرد.

عین اللهی گفت: برای تأمین سلامت مردم، نهادها و سازمان‌های مختلفی باید همکاری کنند و دخیل باشند. تخصیص بودجه هم در این حوزه اهمیت زیادی دارد چرا که ما مشکلات زیادی در تأمین تجهیزات، مسائل عمرانی و نیروی انسانی داریم که باید این مشکلات مرتفع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه