English

سامی شهبازی خبر داد:

رسانه ها درخط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند/ رسانه ها امید و همراه اصلی مردم هستند

رئیس خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام با اشاره به اینکه اهالی رسانه استان ایلام در این سال99 یکی از خوبانش را در درگیری و مبارزه با ویروس منحوس کرونا از دست داد،گفت: پژمان مهدوی فر در این سال خط مقدم مبارزه با کرونا و آگاهی بخشی را رها نکرد و جان عزیزش را در این راه نثار کرد.

رسانه ها درخط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند/ رسانه ها امید و همراه اصلی مردم هستند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،سامی شهبازی افزود: سال 1399 با تمام سختی ها تمام شد و مانند مثال معروف زمستان رفت و روسیاهی ماند به زغال، ملت ما از همه سختی ها عبور کرد و خواهد کرد و مسیر تابناک خود را به قله های شرف و ایثار و عدالت ادامه خواهد داد تا به پرچمدار حقیقی، امانتش را تحویل دهد.

وی اظهار داشت:بی تردید نقش اساسی و محوری رسانه های بومی و محلی که رسالتی غیر قابل انکار در آفرینش امید در طبقات مختلف مردم با نگاه ویژه به خدمات نظام اسلامی را برعهده دارند، بر کسی پوشیده نیست؛ نقشی که محل زایش رحمت های بی نهایت در شرایط خاص و بزنگاه‌های حساسی بود که در آن قرار داشتیم.

وی تصریح کرد:به گواه صاحبان دانایی و نگاه آحاد مردم، صدای رسانه ها موتور محرکه جریان های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و سوپاپ اطمینان چالش ها و بحرانها بوده و به گواهی تمام مسئولان استانی و کشوری، مطبوعات و رسانه های استان ایلام در بحران های انسانی و طبیعی، همواره نقشی اساسی و راهبردی داشته و دارند.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام خاطرنشان کرد:درخشش و تاثیرگذاری شگرف رسانه ها و خبرنگاران متعهد، خلاق و فهیم دیارمان در جریان سیل، زلزله و اخیرا هم در مقابله با ویروس کرونا به گونه ای بود که در افواه این پیام جدی ساطع شد که بعد از جامعه پرتلاش پزشکی استان، "رسانه ها امید و همراه اصلی مردم بودند".

شهبازی ادامه داد:تشکیل کارگروه مجازی اطلاع رسانی کرونا که با تلفیقی بدیع و استثنایی از اساتید، اهالی رسانه، مدیران ارشد و ارکان ستاد کرونا استان و شهرستانها نیز یک پدیده خیره کننده بود که در طی یکسال گفتگو و جلسات تخصصی، بعنوان بازوی توانمند شورای اطلاع رسانی دولت در استان نقش ممتازی را در تولید محتوا و گفتمان سازی در قالب سرفصل‌های مختلف رقم زد.

رئیس خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام گفت:در سالی که گذشت، اهالی رسمی رسانه استان با شرکت حداکثری و 89 درصدی خود در انتخابات "هفتم" خانه مطبوعات و رسانه های استان شرکت کردند و اعضای هیئت مدیره آن را برای خدمتی ۳ ساله به اهالی شریف و نجیب رسانه، انتخاب کردند.

شهبازی افزود:خانه مطبوعات و رسانه های استان بعنوان موسسه ای فرهنگی، صنفی، غیردولتی و مستقل از میان دست اندرکاران مطبوعات و رسانه های دارای مجوز در تعامل با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به موجب اساسنامه‌ای مترقی، اهداف خود را دنبال می نماید.خانه ازهمان آغاز ثبت شده و رسمیت داشته و دارد و در دوره اخیر نیز، تغییرات آن به انجام رسید و با یک هیئت مدیره کاردان و مجمع عمومی بالنده و فهیم در حال پویایی و رشد است. "خانه هفتم " با نگاه سازنده حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همت مجمع عمومی آن دست به کارهای بزرگی خواهد زد.

وی اظهار داشت:برآنیم که طبق مصوبات سومین مجمع عمومی خانه های مطبوعات سراسر کشور و وظایف واگذار شده ۱۶ گانه آن، در راستای نظارت بر توزیع آگهی ها بصورت  جدی در سطح تمام دستگاه های دولتی برای اجرای عدالت پیگیر بوده و نتیجه را به اطلاع مجمع برسانیم.

رئیس خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام تصریح کرد:در امتداد برگزاری جشنواره های فصلی نیز و برای ایجاد رقابت سالم، دیده شدن و در بوته نقد و داوری قرار گرفتن خبرنگارانی که دغدغه کار حرفه ای دارند، فراخوان جشنواره چهارم "زمستان _بهار 1400" منتشر شده است که این ریل گذاری برای ارتقاء شاخص های روزنامه نگاری تراز در استان قطعا محل برکات زیادی خواهد شد.

شهبازی خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات و رسانه‌های استان ایلام به عنوان "تنها موسسه رسمی و معتبر صنفی" که برخاسته از رای مستقیم اهالی رسانه است دارای ماهیت حقوقی و تشکیلاتی معتبر است و برخی وظایف مهم آن شامل برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره های محلی و منطقه ای، برگزاری دوره های آموزش روزنامه نگاری با استفاده از ظرفیت فوق العاده دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارتخانه، معرفی متقاضیان دارای اولویت برای دریافت مجوز امتیاز نشریه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رصد نحوه انتشار آگهی دستگاه های دولتی، پیگیری امور رفاهی خبرنگاران و اعضاء مجمع، ساماندهی، نظارت و پیگیری امور مربوط به مراکز توزیع نشریات ، ارزیابی کیفی نشریات استان بر اساس دستورالعمل ها و تعامل جدی و راهبردی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و....ازجمله بخش های از وظایف ذاتی این نهاد اثرگذار است.

خبرنگاران ایلامی عیدی دریافت می‌کنند

رئیس خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام با اشاره به اینکه عیدی به مناسبت سال نو به خبرنگاران عضو خانه مطبوعات پرداخت می‌شود،گفت:مبلغ عیدی علاوه بر اعضاء مجمع به خبرنگاران غیرعضو که اهلیت خبری آنها محرز باشد، نیز پرداخت می شود.

شهبازی با پوزش ازتاخیر در پرداخت این هدیه،افزود: در نخستین روزهای اداری سال جدید و پس از انعقاد تفاهم نامه این هدیه نقدی به حساب خبرنگاران واریز خواهد شد.

رئیس خانه مطبوعات ایلام اظهار داشت: این خانه در سال جدید اهتمام جدی دارد تا با برنامه ریزی مناسب روند خدمت رسانی به اعضا در سریع ترین زمان ممکن انجام و خللی در روند ارایه خدمات به فرهیختگان رسانه ای وجود نداشته باشد.

شهبازی خاطرنشان کرد: امسال برغم کاستی ها ولی پنج پک بهداشتی و معیشتی توسط خانه مطبوعات بین خبرنگاران توزیع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی