English

مهدی اصلانی کرجی اعلام کرد:

رسانه ها باید فساد و تبعیض را یک عمل ضد ارزش و ناپسند در جامعه اشاعه و تولید محتوا کنند

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام با اشاره به اینکه رسانه ها باید فساد و تبعیض را یک عمل ضد ارزش و ناپسند در جامعه اشاعه و در این راستا تولید محتوا کنند،گفت:عملکرد و فعالیت رسانه ها و مطبوعات استان منجر به نظارت همگانی برای مبارزه با فساد و تبعیض در جامعه، تحقق عدالت خواهی و مطالبات مردم است.

رسانه ها باید فساد و تبعیض را یک عمل ضد ارزش و ناپسند در جامعه اشاعه و تولید محتوا کنند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، مهدی اصلانی کرجی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و هیات مدیره خانه مطبوعات استان افزود: اصحاب رسانه برای شفاف سازی موضوعات از مبادی تعیین شده وارد شوند و بعنوان بازوری کمک کننده برای سازمان بازرسی در راستای تحقق عدالت اجتماعی  و مبارزه با ناعدالتی ها تلاش کنند.

وی ادامه داد: برای نظارت صحیح همگانی در مبارزه با فساد همواره نیازمند بهره گیری از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد، نخبگان، کانون های کارشناسی و اصحاب رسانه بعنوان رکن چهارم دموکراسی هستیم.

وی با بیان اینکه رسانه ها همواره در راستای تحقق امر به معروف و نهی از منکر بعنوان مهم ترین شعار در فرهنگ‌سازی اسلامی بیشترین تأثیرگذاری را داشتند و نگاه مردم را به فساد بعنوان یک ضد ارزش تغییر می دهند،اظهار داشت:با وجود اینکه سازمان بازرسی نمی تواند عملکردهای خود را در رابطه با مبارزه با فساد کاملا اطلاع رسانی کنند، اما از مبادی تعیین شده نیازمند کمک و آگاهی بخشی رسانه ها البته با رعایت اخلاق و اصول حرفه ای رسانه هستیم.

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام تصریح کرد: اصحاب رسانه ها در شفاف سازی زمینه بروز فساد، ساختارها و دلایل آن به سازمان بازرسی استان کمک کند تا این سازمان بتواند در این خصوص با قدرت و سرعت بیشتر حرکت کند.

اصلانی کرجی نقش رسانه ها را در بررسی موضوعات روز جامعه بسیار تعیین کننده و مهم بر شمرد و خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه همچنین می تواند جنبه نظارت حاکمیتی و مردمی را به هم پیوند دهند و بازوی کمک کننده این سازمان در راستای مبارزه با فساد و بی عدالتی در جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه برای اثرگذاری بیشتر کار رسانه ها باید با بهره گیری صحیح و استفاده از ظرفیت بالای این گروه در چهارچوب قانون تکیه کرد،اظهار داشت: مدیرانی که در امور مردم سهل انگاری می کنند بطور قطع باید جوابگو  عمل خود باشند واین سازمان در مقابل از مدیران سخت کوش و پاکدست که بیشترین اهتمام را برای حل مشکلات مردم دارد،قدردانی می کند.

رئیس سازمان بازرسی استان ایلامگفت: محوریت نظام اسلامی حل مشکلات مردم در تمام سطوح است که در این راستا نیازمند کار جهادی مدیران با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها طبق قانون و با رعایت اصول و اخلاق حرفه ای خبرنگاری هستیم.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این نشست با اشاره به اینکه قانون مطبوعات، میثاق ما برای هر نوع فعالیت مطبوعاتی و رسانه ای است و آیین نامه اجرایی آن نیز لازم الاجرا و ملاک و معیار برای فعالیت افراد است،گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان دستگاه متناظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با مطبوعات دارای تکالیفی است که شامل صدور مجوز، نظارت و حمایت بر این فرآیند است

عمران خودآموز افزود: برای صدور مجوز فعالیت رسانه هر متقاضی می تواند با مراجعه با سامانه جامع رسانه های کشور ثبت نام و در نهایت هیات نظارت بر مطبوعات وزارت و دبیرخانه آن که بر عهده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است بر فراینده صدور این مجوز طبق قانون نظارت می کنند.

وی با بیان اینکه برای صدور مجوز رسانه بصورت آنلاین هر متقاضی می تواند سیر رسیدگی به پرونده خود را مشاهده و پیگیری کند،اظهار داشت:آگهی های دولتی، ثبتی و دادگستری طبق دستورالعمل تعیین شده در قانون اهداف وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از طریق اداره فرهنگ به رسانه ها داده شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ایلام یکی خلاءهای موجود در این راستا را عدم تمکین برخی دستگاه ها در رعایت نکردن دستورالعمل مذکور در راستای قانون آگهی ها تعیین شده ذکر کرد و گفت: این امر موجب می شود رسانه ها و مطبوعات در مظان اتهام قرار بگیرند.

خودآموز با بیان اینکه مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستار همکاری بیشتر با سازمان بازرسی استان برای مبارزه با فساد است،خاطرنشان کرد: آماده همکاری و دراختیار گذاشتن ظرفیت های این اداره کل برای عدالت خواهی در جامعه هستیم.

همچنین رئیس خانه مطبوعات و رسانه استان ایلام نیز در این نشست گفت: مدیران نباید خود را مقابل رسانه ها قرار دهند و همواره نقدهای دلسوزانه آنان را در کلیه بخش ها بپذیرند و برای اصلاح  و تقویت عملکرد خود بیشتر تلاش کنند.

سامی شهبازی افزود: چنانچه رسانه ای از یک دستگاه یا یک مدیر انتقادی می کند چاره کار آن دستگاه برای رهاسازی خود از انتقادها شکایت و گلایه نیست، بلکه باید آن مدیر در این راستا ضعف خود را دیده و پوشش دهد و در نهایت مدیر و رسانه ای که نقد کرده با تشریک مساعی موضوع را حل و فصل کنند.

وی اظهار داشت: سازمان بازرسی بعنوان یک دستگاه که همواره مهم ترین اولویت آن مبارزه با فساد و عدالت خواهی در جامعه محسوب می شود، نیازمند افزایش و تقویت نظارت عمومی توسط رسانه ها و مطبوعات برای تحقق اهداف خود است.

رئیس خانه مطبوعات ایلام تصریح کرد: سازمان بازرسی با وجود اینکه بسیار خوب برای مقابله با فساد در کشور تلاش می کند اما بر اساس قانون نمی تواند تمام دستاوردهای خود را اطلاع رسانی کند که این نشات گرفته از نگاه این سازمان بر مدار آموزه‌های دین اسلام است که این سازمان با این رویکرد هم با فساد مبارزه می کند و هم آبرو مومن را مهم می شمارد.

شهبازی خواستار تشریک مساعی بیشتر رسانه ها و مطبوعات استان با سازمان بازرسی برای مبارزه با فساد و تحقق عدالت خواهی شد و خاطرنشان کرد: رسانه ها باید با تحقیق و بررسی دقیق، حفظ اخلاق و رعایت اصول حرفه ای خبر به هر موضوعی وارد شوند و از آن پرده برداری کنند.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه رسانه های با سازمان بازرسی استان خبر داد و گفت: مقررشده رسانه های ایلام برای مبارزه با فساد البته با رعایت چارچوب اخلاق حرفه ای خبر بیشترین همکاری را با این سازمان داشته باشند.

رئیس خانه مطبوعات ایلام با اشاره به اینکه ایلام در حال حاضر در مسیر توسعه قرار گرفته و این توسعه در سایه اهتمام و همکاری رسانه و مدیران صورت گرفته است،گفت:ایلام در همه بخش های گردشگری، مرز ، صنعت نفت و گاز دارای پتانسیل های بالایی است و مردم این دیار نیز همواره مرزدارانی غیور برای حفاظت از خاک کشور بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه