English

گزارش خبرگزاری موج درباره نشست علنی مجلس؛

اقدام ضربتی مجلس در تشدید مجازات مالی اخلالگران/ عرصه بر اخلالگران نظام اقتصادی تنگ شد

خانه ملتی‌ ها در نشست علنی امروز مجلس، با تشدید جزای مالی اخلالگران نظام اقتصادی کشور را موافقت کردند تا منابع حاصل ازآن به عنوان درآمدی برای خزانه‌داری کل کشور باشد.

اقدام ضربتی مجلس در تشدید مجازات مالی اخلالگران/ عرصه بر اخلالگران نظام اقتصادی تنگ شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در جریان ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ١٤٠١ کل کشور ، نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، ٩ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس آغاز شد.

در ابتدای این نشست بخش درآمدی لایحه بودجه در حوزه قضایی، انتظامی و دفاعی مورد بررسی بهارستان‌شینان واقع شد.

 

دولت مکلف به تکلیف ١٠٠ درصدی اعتبارات صندوق بازنشستگان نیروهای مسلح و کشوری شد

همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری موضوعی بود که اعضای کمیسیون تلفیق در جریان بررسی لایحه بودجه به آن توجه ویژه داشتند که در همین راستا علی نیکزاد رئیس جلسه با اشاره به اینکه مبلغ ١٠٤ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهام برای صندوق های تامین اجتماعی، لشگری و کشوری قرار داده شده است، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق تلاش کردند تا ٢١٩ هزارمیلیارد تومانی که از سوی دولت در لایحه بودجه دیده شده بود را به ٣٢٣ هزار میلیارد تومان برسانند در این میان، قرار شد دولت نیز١٠٠ درصد اعتبارات صندوق بازنشستگان نیروهای مسلح و کشوری را تخصیص دهد.

 

عدم اجرای قانون باعث تجمع ایثارگران و معلمان می‌شود

در ادامه جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی نماینده مردم رشت نیز با اشاره به تجمعاتی که اقشار مختلف جامعه مقابل مجلس صورت می‌دهند، گفت: عدم اجرای قانون توسط دولت باعث تجمع ایثارگران، معلمان و سایر اقشار می شود و از این رو دولت باید قوانین را برای تأمین آسایش مردم به درستی اجرا کند.

 

 تشدید مجازات مالی اخلالگران نظام اقتصادی کشور در بهارستان

وکلای ملت، پیشنهادات متعدد درباره نحوه مجازات اخلالگران نظام اقتصادی کشور را بررسی کردند و طبق آن، یک بند به بخش درآمدی تبصره ١٠ لایحه بودجه الحاق کردند که به موجب آن مجازات مالی این مجرمان تشدید و مقرر شد منابع آن به خزانه داری کل کشور واریز شود.

همچنین نمایندگان ٢ درصد وجوه قطعی برگشتی ناشی از اقدامات مؤثر نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور را به این سازمان اختصاص دادند.

 

ارجاع خرید خدمت سربازی برای مقیمان خارج از کشور به کمیسیون تلفیق

بررسی شرایط خرید خدمت مشمولین نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور موضوع پر چالش بعدی بود که نمایندگان در جریان بررسی بخش درآمدی جزء یک بند الحاقی ٣ تبصره ١٠ این لایحه به آن پرداختند اما در نهایت نیکزاد نایب رئیس مجلس آن را جهت بررسی دقیق‌تر به کمیسیون تلفیق ارجاع داد تا اصلاحات مد نظر با هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح صورت گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

تذکر بیش از 50 نماینده به وزیر آموزش و پرورش/ حقوق معلمان خرید خدمات را پرداخت کنید

 

گفتنی است نمایندگان در ادامه این نشست به بررسی بخش درآمدی بند الحاقی ٤ تبصره ١٠ این لایحه پرداختند، در جریان بررسی این بند، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز پیشنهاد رفع ابهام را مطرح کرد چراکه معتقد بود تراکنش‌های بانکی نباید نسبت به سال١٤٠٠ افزایش داشته باشد، در نهایت نمایندگان با این بند موافقت کردند.

در بند الحاقی (٤) تبصره (١٠) ماده واحده لایحه آمده است: کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند دو درصد (٢%) از درآمد حاصل از هزینه های دریافتی بابت تراکنش ها بدون افزایش آنها نسبت به سال ١٤٠٠ در نظام بانکداری الکترونیکی را نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند.

 

پروژه‌های عمرانی جهادگران مشمول معافیت مالیاتی شد

بررسی بند الحاقی ٥ تبصره ١٠ موضوع دیگری بود که پیشنهادات مختلفی داشت اما تعدادی از آنها رأی نیاورد و تنها پیشنهاد معصومه پاشائی بهرام نماینده مرند و جلفا مورد قبول واقع شد که در راستای حمایت از بسیج و گروه‌های جهادی مرتبط با بخش‌های عمرانی بود.

بند الحاقی(٥) تبصره(١٠) ماده واحده این لایحه پس از اعمال این اصلاح به این صورت درآمد که؛ وجوهی که توسط خیرین و اشخاصصرف احداث، تکمیل، تقویت و توسعه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها (با تأیید فرماندهی نیروی انتظامی استان) می‌شود و پایگاه‌های بسیج وپروژه‌های عمرانی جهادگران(با تأیید سپاه استان) به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می شود.

بهارستان‌نشینان با بند الحاقی ١١ تبصره ١٠ ماده واحده این لایحه موافقت کردند که بر اساس آن وجوه ارزی حاصل از دعاوی ومطالبات خارجی از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تا سقف دویست هزار میلیارد ریال به جدول شماره(٥) این قانون واریز و بابت دیون ارزی داخلی و خارجی آن وزارتخانه تسویه می‌شود.

 

ابراز نگرانی نماینده‌ای در مجلس از وضعیت ایرانیان حاضر در اوکراین

در حاشیه نشست علنی مجلس، سیدالبرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس با اشاره به رخدادهای صورت گرفته در پی جنگ روسیه و اوکراین، تذکری به وزیر امور خارجه درباره وضعیت ایرانیان گرفتار در اوکراین به خصوص دانشجویان داد که نیکزاد رئیس جلسه خبر از ارتباط مستمر این وزارتخانه با ایرانیان حاضر در اوکراین و نیز تشکیل ستاد ویژه ای درباره این موضوع داد و گفت: قراراست پروازی اختصاصی برای انتقال دانشجویان به کشور پیش بینی شود.

 

کمیسیون بهداشت مأمور رسیدگی به انهدام ٢٥٠ تن سرم در کشور شد

همچنین سیدجلیل میرمحمدی میبدی نماینده میبد و نایب رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس در تذکری با اشاره به انهدام ٢٥٠ تن سرم به بهانه انقضای تاریخ مصرف آنها، گفت: در حالی که امروزه سرم، نیاز جدی کشور است اما شاهد این بی تدبیری ها هستیم.

نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده خواستار ورود جدی کمیسیون بهداشت به این موضوع شد.

 

لایحه رتبه‌‌بندی معلمان به موقع تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد

احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان نیز در تذکری نسبت به تأخیر در ارسال مصوبه مجلس درباره رتبه بندی معلمان به شورای نگهبان، معتقد بود که اداره قوانین مجلس باید در این خصوص سرعت عمل داشته باشد تا حاشیه برای مجلس ایجاد نشود و همان‌گونه که برای طرح صیانت سرعت دارد برای این مصوبات نیز تعجیل کند. در نهایت نایب رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت که رتبه‌بندی معلمان به موقع تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد.

 

مجلس به جد پیگیر مطالبات نیروهای حق التدریسی مرحله سوم است

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در اخطاری خواستار رسیدگی به مطالبه نیروهای حق التدریسی مرحله سوم آموزش و پرورش شد و نسبت به بی توجهی وزیر آموزش و پرورش به این مطالبه و عدم پاسخگویی به آن ها انتقاد کرد.

 

تعیین مجازات‌های مالی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا غیرقانونی است

نماینده مردم تهران در ساعات پایانی نشست علنی نوبت صبح صحن مجلس، تعیین مجازات‌های مالی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای افرادی که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند را مغایر با قانون اساسی دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه