English

گزارش خبرگزاری موج از نشست بررسی بودجه۱۴۰۱؛

نماینده مجلس: درآمد سلبریتی‌ها باید مشمول مالیات شود/ نایب رئیس مجلس: این مهم در دستورکار ما نیست

نماینده مردم میانه گفت: چرا باید عده‌ای بازیگر و سلبریتی که اکثرا درآمد بالا و زندگی مرفهی دارند از معافیت مالیاتی بهره مند شوند اما کارگران در بخش‌های مختلف، مالیات بپردازند.

نماینده مجلس: درآمد سلبریتی‌ها باید مشمول مالیات شود/ نایب رئیس مجلس: این مهم در دستورکار ما نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، صبح امروز دوازدهمین نشست بررسی  لایحه بودجه ۱۴۰۱ به ریاست محمدباقر قالیباف با بررسی پیشنهادات الحاقی به بخش درآمدی تبصره ٨ لایحه آغاز شد.

 

مصوبه مجلس برای بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی رودخانه‌ها

توجه بهارستان نشینان به استان های کم برخوردار و محروم موضوعی بود که در جریان بررسی بخش درآمدی تبصره ٨ ماده واحده لایحه مورد بحث قرار گرفت.

وکلای ملت بر اساس بندهای (و) و (ز) تبصره مذکور مقرر کردند تا شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان برای پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل و لایروبی رودخانه‌ها و سدها نسبت به واگذاری و بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای و خاک مازاد آب بندان ها از طریق مزایده اقدام نمایند.

 

تکلیف مجلس به دولت در مورد درآمدهای اجرای طرح‌های تنظیم آب های مرزی و مشترک

همچنین تکالیف وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در مورد درآمدهای اجرای طرح های مهار و تنظیم آب های مرزی و مشترک نیز مشخص کردند.

بر این اساس، نمایندگان در روند بررسی بخش درآمدی بند (ح) تبصره ٨ ماده واحده لایحه وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کردند تاسقف ٣٠ هزار میلیارد تومان از اموال منقول و غیرمنقول مازاد خود و دستگاه های تابعه را به فروش برساند. در بخش هزینه ای این بندکه هنوز نوبت به بررسی آن در صحن علنی نرسیده؛ آمده است: وجوه حاصل از این محل برای تامین سهم مشارکت دولت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استفاده شود.

 

محاسبه تعرفه آب مصرفی گلخانه ها همانند نرخ فعالیت های کشاورزی

اصلاح بند (ط) تبصره ٨ ماده واحده لایحه مورد پیشنهادات متعدد نمایندگان قرار گرفت که پیشنهاد علی جدی نماینده مردم شیروان دراین خصوص مورد نظر موافق نمایندگان واقع شد چراکه به موجب پیشنهاد مصوب این نماینده، تعرفه آب مصرفی کشت های گلخانه ای و کشاورزی صنعتی در شهرک های صنعتی، نواحی صنعتی و شهرک های کشاورزی به نرخ مصوب فعالیت های کشاورزی محاسبه می گردد.

 

اخطار برای معافیت مالیاتی بازیگران و سلبریتی‌ها

سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در ادامه نشست علنی امروز مجلس، در اخطاری با استناد بند نهم اصل سوم قانون اساسی در خصوص رفع تبعیضات ناروا گفت: چرا باید عده‌ای بازیگر و سلبریتی که اکثرا درآمد بالا و زندگی مرفهی دارند از معافیت مالیاتیبهره مند شوند اما کارگران در بخش‌های مختلف به خصوص کارگران مشاغل سخت مانند معادن باید مالیات بپردازند، این تبعیضآشکار قابل توجیه نیست چرا که ضمن ناراحت کردن افکار عمومی برای آن ها ایجاد سوال کرده است.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست صحن را برعهده داشت، در پاسخ به اخطار این نماینده، گفت: اگرچه فرمایش دلسوزانه شما قابل تامل است اما این مهم در دستورکار ما قرار ندارد و امکان تغییر در مصوبه تصویب شده را نداریم.

 

تعیین نرخ پلکانی آب بهای چاه‌ها برای کشت محصولات کشاورزی

اصلاح و تصویب بند (هـ) تبصره ٨ ماده واحده این لایحه در ادامه نشست علنی مجلس درباره نرخ پلکانی آب بهای چاه های کشت محصولات کشاورزی موضوعی بود که بر اساس آن،  کشاورزان در صورت کشت محصولات اساسی و استراتژیک کشور به ازای هرمترمکعب استفاده آب از چاه ها حداکثر ٣ هزار ریال و در غیر این صورت به ازای هر مترمکعب آب حداکثر مبلغ ٦ هزار ریال باید پرداخت کنند.

 

بیشتر بخوانید:

تذکر بیش از 50 نماینده به وزیر آموزش و پرورش/ حقوق معلمان خرید خدمات را پرداخت کنید

 

همچنین نمایندگان در بند (ک) تبصره ٨ ماده واحده لایحه بودجه ١٤٠١ مشخص کردند که ١٠٠ درصد مازاد درآمدهای سازمان‌های جنگل‌ها، امور اراضی، دامپزشکی و حفظ نباتات در سال آینده نسبت به درآمدهای مصوب این سازمان‌ها برای پیشگیری از سیل و خشکسالی هزینه کنند.

 

برای احداث شهرک‌های صنعتی و کشاورزی اراضی ملی و دولتی واگذار نمی‌شود

حذف بند الحاقی ١ تبصره ٨ ماده واحده لایحه به پیشنهاد علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس با ١٤٩ رأی موافق از دیگر تصمیمات نمایندگان بود بر همین اساس واگذاری اراضی ملی و دولتی برای احداث شهرک‌های صنعتی و کشاورزی منتفی شد.

نمایندگان در ادامه نشست نوبت صبح مجلس با بند الحاقی ٢ تبصره ٨ ماده واحده موافقت کردند و به وزارت نیرو اجازه دادند با رعایت ملاحظات امنیتی از محل واگذاری بخشی از املاک و دارایی‌های خود نسبت به تأمین مالی طرح‌های نوسازی تأسیسات و شبکه فرسودهآب و برق کشور بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و طرح‌های نیمه تمام تا سقف ٢٠٠ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان همچنین با بند الحاقی ٣ تبصره ٨ ماده واحده درباره بودجه عوارض اراضی جدید الحاق به شهرها با انجام اصلاحاتی موافقت کردند.

 

پیشنهاد برگزاری نشست غیرعلنی با وزیر خارجه درباره مذاکرات هسته ای

سیدغنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس در حاشیه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال آینده در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ٨٤، گفت: براساس این اصل هر نماینده در برابر ملت مسئول است و حق دارد در مورد همه مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر کند بنابراین ما باید به عنوان نمایندگان مجلس در جریان مشروح مذاکرات وین قرار بگیریم تا مشخص شود در آن جا چه می گذرد و چگونه از حقوق ملت دفاع می شود.

گفتنی است عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس پاسخ داد و گفت: ما هم اکنون در حال بررسی لایحه بودجه ١٤٠١ هستیم بنابراین اگر موافق هستید از آقای امیرعبداللهیان دعوت کنیم تا با حضور در صحن علنی گزارشی از روند مذاکرات تا به امروز ارائه کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه