English

امیرعبداللهیان:

واکسن اسپایکوژن نمونه موفق همکاری ایران و استرالیا است

وزیر امور خارجه ایران گفت: همکاری بخش خصوصی دو کشور در ساخت واکسن اسپایکوژن نمونه ای موفق و حاصل روابط گسترده دو کشور است.

واکسن اسپایکوژن نمونه موفق همکاری ایران و استرالیا است

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به خانم ماریس پین گفت: «همکاری بخش خصوصی دو کشور در ساخت واکسن اسپایکوژن نمونه ای موفق و حاصل روابط گسترده دو کشور است.»

امیرعبداللهیان در این تماس با اشاره به ظرفیت های موجود میان ایران و استرالیا، برای گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف، از جمله تجارت، سرمایه گذاری و مبادلات علمی‌ بخشهای دولتی و خصوصی دوکشور که واکسن اسپایکوژن جزو آخرین نمونه‌های موفق آن است اعلام آمادگی کرد.

واکسن اسپایکوژن که حاصل همکاری ایران و استرالیاست برای دُز اول و دوم در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال و برای دز سوم در تمام افراد بالای ۱۸ سال از سازمان غذا و دارو مجوز تزریق دریافت کرد.

این واکسن تولیدی شرکت سیناژن با همکاری شرکت «واکسینه» استرالیا حاوی قسمتی از ویروس کرونا است که باعث ایجاد ایمنی در برابر این ویروس می‌شود و در ساخت آن از خودِ ویروس زنده و یا کشته‌شده استفاده نشده است.

ماریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا نیز در این گفتگو با تشکر از همکاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت های موجود میان تهران و کانبرا برای گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف، اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و تبیین نقش آفرینی موثر سردار سلیمانی، قهرمان ملی و بین‌المللی مبارزه با تروریسم در کمک به صلح و امنیت در منطقه، خواهان برخورد مسئولانه استرالیا با عوامل فعال گروهک‌های  تروریستی در این کشور گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • مهام

    محصول مشترک یعنی واکسن از استرالیا مستقیم میاد ایران و اینجا اونو در ساشه های ۵۰ سی سی میریزن و حتی درب لاستیکی اون هم وارداتیه و ایران اون نوع از جنس درب رو خودش نداره ، حالا کجای این واکسن ایران دخالت در فرمولش داره که محصول مشترک اسمش گذاشتین . ایران توانایی ساخت تشتک نوشابه رو به تنهایی نداره

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه