English

میزان ایمنی زایی واکسن اسپایکوژن ۷۸ درصد اعلام شد

مسئول علمی پروژه واکسن اسپایکوژن گفت: این واکسن ایمنی زایی ۷۸ درصدی داشته و هر دو مسیر سیستم ایمنی را فعال کرد. سرم افراد واکسینه شده در مواجهه با سویه‌های مختلف کرونا از جمله الفا، بتا، گاما و لاندا قرار گرفت و توانایی خنثی سازی مطلوبی نشان داد.

میزان ایمنی زایی واکسن اسپایکوژن ۷۸ درصد اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، ساغر براتی مسئول علمی پروژه واکسن اسپایکوژن در نشست خبری اطهار کرد: اسپایکوژن همکاری مشترک بین دو شرکت "وکسین" استرالیا و سیناژن ایران است که زیرساخت تولید محصولات پروتیینی را داراست. اما این شرکت توانایی تولید انبوه را ندارد.

وی افزود:  مطالعات حیوانی این واکسن در استرالیا و امریکا انجام و مقاله در مجله وکسین منتشر شد، آیت واکسن تحمل پذیر بسیار مناسبی است و موفق به القای انتی بادی های خنثی کننده علیه بخش هایی مهم ویروس شد.

براتی ادامه داد: فاز نخست بالینی روی ۴۰ نفر در استرالیا با هدف بررسی ایمنی انجام شد و طبق نتایج، واکسن ایمن بود، با توجه به نتایج مطلوب فاز ۱ ارائه نتایج به سازمان غذا و دارو انجام و فاز ۲ مطالعه در تهران روی ۴۰۰ نفر انجام شد، این واکسن در دو دوز ۲۵ میکروگرم در فاصله سه هفته تزریق می‌شود.

وی گفت: این واکسن ایمنی زایی۸۷ درصدی داشته و هر دو مسیر سیستم ایمنی را فعال کرد. سرم افراد واکسینه شده در مواجهه با سویه‌های مختلف کرونا از جمله الفا، بتا، گاما و لاندا قرار گرفت و توانایی خنثی سازی مطلوبی نشان داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • احمد

    جون هر کی دوست دارید، واکسن کرونا اسپایکوژن شرکت سیناژن رو بی خیال شید که یه کلاهبرداری بیشتر نیست. خود استرالیا به مردمش تزریق نکرده که هیچ، تو مرحله مطالعات بالینی هم استفاده نکرده. تازه اخیرا معلوم شده که اسپایکوژن همون واکسن شرکت استرالیایی «وکسین» به‌نام «کووکس-۱۹» نیست و تنها یک نسخه بیولوژیکی مشابه (کپی) هست که برای همین کلاهبرداری شرکت وکسین برای حضور تو بورس استرالیا تقاضاش رد شده و پلیس پیگیره کاره. اینم لینکشه:
    https://www.afr.com/chanticleer/iran-link-kills-covid-19-vaccine-takeover-20210927-p58v1k

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه