English

پیام‌ تسلیت نهاد‌ها و شخصیت‌ها در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

آیت الله صافی گلپایگانی در پی ایست قلبی و موفق نبودن عملیات احیا، در ساعت یک و ربع بامداد، دارفانی را وداع گفت.

پیام‌ تسلیت نهاد‌ها و شخصیت‌ها در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، نهاد‌ها و شخصیت‌های مهم طی پیام‌هایی جداگانه درگذشت حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفتند.

 

مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با صدور پیامی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال ملکوتی فقیه بصیر، آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی را به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه‌های دینی و مجامع علمی، بیت مکرم ایشان و شاگردان و همراهان و عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.

عمر با برکت آن عالم عظیم الشان، در مجاهدت علمی و فعالیت انقلابی و حمایت از امامین انقلاب سپری شد و در تمامی بزنگاه‌های حساس کشور، همچون چراغی پرنور، راهنمای مسیر تبعیت و یاری از ولایت مطلقه فقیه بود.

امید است پرچم علمی و بصیرتی و دینی برافراشته شده به دست آن مرجع والامقام، توسط علما و شاگردان ممتاز ایشان همچنان در اهتزاز باشد.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی درگذشت فقیه برجسته و مرجع عظیم الشان جهان اسلام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی پیام تسلیتی صادر کرد.

« إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

درگذشت فقیه والامقام مرجع بزرگ جهان تشیع آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی مورد تاسف و تاثر فراوان اینجانب گردید.

این فقیه و مرجع عالیقدر که از مبارزین بنام و همراهان امام راحل در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و یار دیرین رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رفت، با تالیف و ترویج آثار متعدد علوم اسلامی در مسیر تبیین و تبلیغ ارزش‌های دین مبین اسلام، پرچمدار مرجعیت در حوزه علمیه قم به شمار می‌رفت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این مرجع عظیم‌الشان به محضر رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه به ویژه بیت مکرم آن فقیه برجسته، از درگاه حضرت احدیت برای ایشان رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان این بیت شریف مرجعیت صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.»

 

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در پیامی رحلت آیت‌‎الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت که متن پیام به شرح زیر است:

هو الحی الذی لا یموت

یرفع الله الذین آمنوا منکم و الذین اوتوا العلم درجات

رحلت مرجع عالیقدر، شیخ الفقهاء و المجتهدین، حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی اعلی‌الله مقامه فی الجنة را به حضرت ولی‌الله‌الاعظم، رهبر فرزانه انقلاب، مراجع عظام، علمای اعلام و امت اسلامی، تسلیت عرض می‌کنم.

خداوند بر درجات آن عالم ربانی و فقیه صمدانی بیافزاید که عمر با برکت خود را در نشر مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، تربیت شاگردان فاضل، تألیف آثار ارزشمند و خدمت به نظام اسلامی از جمله دبیری شورای نگهبان و عضویت در مجلس خبرگان گذراند.

رحمت واسعه الهی و این بشارت قرآنی شامل حال آن راحل عظیم القدر باشد که: لهم مایشاءون عند ربهم ذلک جزاء المحسنین.

سید محمد حسینی

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس

 

 

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: تلاش غیرتمندانه مرحوم آیت‌الله صافی‌گلپایگانی رحمت‌الله علیه در دفاع از شرع مقدس و قانون اساسی در کسوت عضویت و دبیری شورای نگهبان، از باقیات صالحات این عالم پرهیزکار است.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه این مطلب آورده است: رحمت و رضوان و همنشینی با اولیای الهی را برای این نگهبان غیور دین اسلام از خداوند مهربان مسئلت داریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ارتحال آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

انا لله و انا البه راجعون

ارتحال فقیه وارسته و عالم بزرگوار مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رحمت الله علیه ثلمه ای جبران ناپذیر به حوزه های علمیه و مصیبتی جانگداز برای جامعه اسلامی است. 

برای تمام کسانی که با آن بزرگوار آشنایی داشتند آنچه بیش از هر چیز در میان خصوصیات ایشان نمود داشت و احساس می شد، باور عمیق به خدا و حقانیت اسلام و مکتب ائمه اطهار علیهم السلام و اعتقاد به وجود مقدس حضرت صاحب الامر (عج) بود. 

بی تردید این مرجع عظیم الشأن در زندگی بابرکت خود منشأ اثرات و خدمات بسیار به اسلام و تشیع بود که تا سالها اثرات آن برای همگان ملموس خواهد بود.

همدلی و همراهی ایشان با نهضت اسلامی و قرابت و همراهی شان با امام راحل (س) که ریشه در چندین نسل آشنایی داشت و هم چنین حضورشان در مسانید اثرگذار جمهوری اسلامی از زمره نقاط درخشان زندگی ایشان است. 

ناگفته نباید گذاشت که اعتقاد جازم ایشان به استقلال حوزه های علمیه هیچگاه برای ایشان به معنای نفی تأثیرگذاری روحانیت در جامعه و بی توجهی به درد های مادی و معنوی مردم نبود. و این بزرگوار با جلوس بر مسند فقاهت و مرجعیت به ارشاد حکومت و مردم متعهد بود و احاطه ممتاز ایشان بر اخبار ایران و جهان و اطلاع از اتفاقات مختلف به آن فقید سعید توان شناخت دردها و درمان ها را می بخشید.   

اینجانب ضمن عرض تسلیت ارتحال ایشان به حضرت بقیه الله (س) و حوزه های علمیه و بیت مکرم و بیوتات وابسته خصوصا بیت محترم حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی طاب ثراه و هم چنین به فرزندان بزرگوار ایشان و به ویژه به نجل وارسته ایشان حضرت حجه الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسن صافی و همه ارادتمندان و داغ دیدگان، خود را در این مصیبت سهیم درد آنان می دانم و از خدای متعال علو درجات آن مرحوم مغفور را مسئلت دارم و حشر ایشان را با ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین آرزومندم.

 

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در پیامی رحلت آیت‌‎الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت معاون پارلمانی رئیس جمهور به این شرح است:

هو الحی الذی لا یموت

یرفع الله الذین آمنوا منکم و الذین اوتوا العلم درجات

رحلت مرجع عالیقدر، شیخ الفقهاء و المجتهدین، حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی اعلی‌الله مقامه فی الجنة را به حضرت ولی‌الله‌الاعظم، رهبر فرزانه انقلاب، مراجع عظام، علمای اعلام و امت اسلامی، تسلیت عرض می‌کنم.

خداوند بر درجات آن عالم ربانی و فقیه صمدانی بیافزاید که عمر با برکت خود را در نشر مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، تربیت شاگردان فاضل، تألیف آثار ارزشمند و خدمت به نظام اسلامی از جمله دبیری شورای نگهبان و عضویت در مجلس خبرگان گذراند.

رحمت واسعه الهی و این بشارت قرآنی شامل حال آن راحل عظیم القدر باشد که: لهم مایشاءون عند ربهم ذلک جزاء المحسنین.

سید محمد حسینی

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس

 

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در پیامی ارتحال ملکوتی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

در پیام شمخانی ضمن اشاره به بیش از یک قرن از عمر با برکت این عالم ربانی آمده است: آیت‌الله صافی با قلبی سلیم و سرشار از عشق به خدا، عمر شریف خود را با مجاهدت‌های فراوان صرف ترویج و اعتلای مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، این ضایعه مولمه و مصیبت بزرگ را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، مقلدان و علاقمندن و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت گفته از درگاه ربوبی برای آن مرجع عالیقدر علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرده است.

بیشتر بخوانید:

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی رحلت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تلاش زیادی برای حراست از حریم اسلام کرد

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت

متن پیام او به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی از همراهان مصمم حضرت امام (ره) و نهضت اسلامی موجب تاثر و تالم فراوان شد

این فقیه وارسته و مجاهد نستوه در زمره فقهای برجسته تاریخ معاصر در عرصه‌های ترویج فرهنگ و معارف دینی و فقه اسلامی درخشید و آثار و تالیفات ارزشمند، پرشمار و ماندگار وی همواره گرمابخش مسیر حرکت حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون متعهد و اصیل خواهد بود.

این ضایعه بزرگ و جبران ناپذیر را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن فقید سعید و مقلدان ارجمند ایشان در اقصی نقاط جهان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت برای ایشان علو درجات و همنشینی با پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و برای خانواده مکرم و یادگاران گرانقدر او صبر جمیل و اجر جزیل طلب می‌کنم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

 

 

 

آیت الله احمد جنتی در پی ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیع مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) با صدور پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ

ضایعه ارتحال مرجع بزرگوار عالم تشیع، شیخ المراجع حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی(قدس سره) که ضایعه ای بزرگ برای شیعیان و حوزه های علمیه است، موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

بدون تردید رحلت این فقیه وارسته که همواره در راستای تقویت مبانی اسلام و تبیین جایگاه اهل بیت علیهم السلام و عظمت شیعیان جهان و نیز حفظ مبانی انقلاب اسلامی کوشید ثلمه ای سنگین و بزرگ بر پیکر عالم تشیع، مرجعیت شیعه و انقلاب اسلامی ایران وارد ساخت.

این مرجع عالیقدر علاوه بر تألیف آثار گران سنگ به ویژه در راستای ترویج مهدویت و تربیت شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام، عضویت در خبرگان قانون اساسی و دبیری شورای نگهبان را نیز در کارنامه درخشان خود دارد و در زمره مراجع انقلابی و دغدغه مند و حامی نظام اسلامی به شمار می رفت و رحلت ایشان از این جهت نیز برای اسلام و انقلاب اسلامی یک خسران و ضایعه محسوب می شود.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را به محضر مقدس حضرت بقیة الله الأعظم ( ارواحنا فداه ) مراجع عظام تقلید، به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه، همه علاقمندان و مقلدان ایشان، عموم شیعیان جهان و بیت شریف و معزز این مرجع عالی مقام، تسلیت عرض می کنم و علو درجات و حشر با اهل بیت علیهم السلام را برای این دلباخته حضرت حجت(عج) مسئلت دارم.

 

 

 

احمد وحیدی وزیر کشور در پیامی درگذشت حضرت آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی مرجع عالیقدر شیعیان جهان را به مقلدان، مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی و پیروان صدیق ایشان تسلیت و تعزیت گفت.

براساس این گزارش، در این پیام آمده است:

قال رسول الله (ص): مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ

‌ارتحال حزن‌انگیز مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی که عمری در مسیر ارزش‌های الهی و انقلاب اسلامی مجاهدت کرد، موجب تأثر و تألم همه مؤمنین شد.

آن عالم فقید در طول دوران عمر با برکت خود تلاش و کوشش ارزشمند و ماندگاری در تبیین اندیشه‌های والای اسلام و تربیت شاگردان مکتبی و دفاع از آرمان بلند انقلاب اسلامی داشت.

ایشان همچنین در مسئولیت‌ها و سمت‌های مختلف به خصوص در نهاد شورای نگهبان که نخستین دبیری این نهاد انقلابی را برعهده داشت؛ منشأ آثار و برکات ماندگار شد و با داشتن روحیه مردمی و انقلابی اهتمام بالا به اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تقویت اندیشه‌های اسلامی و دینی در بطن و بستر جامعه داشت.

اینجانب به سهم خود فقدان تأثر برانگیز این روحانی عظیم الشان را به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الاعظم (روحی و ارواحنا له الفداء)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، جامعه بزرگ روحانیت و مقلدان صدیق ایشان تسلیت عرض کرده و از خدای متعال برای آن عالم بزرگ علو درجات و رحمت واسعه الهی مسئلت می‌نمایم.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی رحلت مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت دکتر مخبر به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

روح بلند مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در جوار حق آرام گرفت و دل‌های بسیاری را در ایران اسلامی و جهان تشیع پریشان ساخت.

اینجانب رحلت این عالم ربانی را به مقام معظم رهبری، بیت و خانواده محترم، مراجع عظام و حوزه‌های علمیه و تمامی ملت ایران و علاقه مندان و شاگردان آن فقیه وارسته تسلیت عرض می‌کنم.

بدون تردید فقدان آن عالم ربانی که در میدان‌های گوناگون مبارزات پیش از انقلاب حضور داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در جایگاه عضویت در شورای نگهبان و دیگر مسئولیت‌ها، خدمات مهمی به نظام اسلامی ارائه کردند، ضایعه‌ای تأسف بار برای کشورمان است.

از درگاه خداوند متعال برای آن مرجع عظیم الشان، طلب رحمت و برای خانواده ایشان آرزوی صبر و آرامش دارم.

محمد مخبر

معاون اول رئیس‌جمهور

 

 

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

درگذشت عالم جلیل‌القدر و مرجع جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی فضای ایران اسلامی و دل دوست‌داران آن مرجع تشیع را محزون کرد.

زندگی سراسر مجاهدانه، خالصانه و نورانی آن مرجع عالیقدر، مدافع حریم اهل بیت (علیهم‌السلام) و از استوانه‌های حوزه علمیه قم در تبیین و ترویج اسلام و تلاش در تربیت شاگردان در حوزه‌های علمیه، الگویی ماندگار از آن بزرگوار برای عاشقان مکتب نورانی تشیع به یادگار گذاشته است.

یک عمر تلاش اثربخش برای عزت و عظمت مسلمین و تربیت شاگردان حوزه‌های علمیه و حضور مؤثر در مجلس خبرگان و شورای نگهبان و تألیف ده‌ها عنوان کتاب، فرازهایی از خدمات ارزشمند آن عالم بزرگوار است.

اینجانب ضمن آرزوی علو درجات از درگاه خداوند متعال برای آن عالم مجاهد و انقلابی، رحلت جانسوز ایشان را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، شاگردان، ارادتمندان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

 

 

غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور پیامی رحلت آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

رحلت فقیه و مرجع بزرگوار و عالم ربانی، حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی موجب تأسف و تأثر مؤمنان ارادتمند و دوستداران ایشان شد. با درگذشت این مرجع عالی‌مقام، حوزۀ علمیه قم یکی از شخصیت‌های درجۀ اول خود را از دست داد.

بی‌گمان خدمات ایشان در گسترش معارف اسلامی و تعالیم اهل بیت علیهم‌السلام و تلاش‌هایی که در زمان امام راحل و مقام معظم رهبری برای تحکیم مبانی انقلاب اسلامی مبذول داشتند در پیشگاه الهی مأجور و نزد ملت مسلمان ایران مشکور خواهد بود.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه و بیت معظم ایشان تسلیت می‌گوید و برای آن مرجع فقید از درگاه خداوند کریم رحمت و مغفرت الهی مسئلت می‌کند.

 

 

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

خبر ارتحال زعیم عالیقدر و مرجع گرانمایه جهان تشیع، شیخ الفقها، حضرت آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی(ره) موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.

آن فقیه فقید در عمر پربرکت خویش، سال‌های طولانی به تدریس، تحقیق و تربیت شاگردان در حوزه علمیه قم پرداخت و ثمرات فراوانی از رهگذر غور در علوم دینی به یادگار نهاد که پرورش محققان مبرّز و تألیف آثار عمیق و در خور، تنها گوشه‌ ای از دفتر پربهای زندگانی آن عالم بزرگوار است.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) بی‌اغراق، همچون کوهی بلند و باصلابت، پشتوانه‌ ای برای فقاهت و مایه فخر و آبروی عرصۀ اجتهاد بودند و فقدان ایشان بی‌تردید ثلمه‌ای جبران‌ ناپذیر برای مرجعیت شیعه خواهد بود.

این مرجع تقلید بزرگ، در کنار امام خمینی(ره) و رهبر عزیز انقلاب اسلامی، صادقانه به نهضت مردمی و اسلامی مردم ایران خدمت کردند و در صحنه های حساس حضوری شفاف داشتند.

اینجانب رحلت آن عالم عامل را در آستانه فرا رسیدن ماه رجب المرجب به محضر حضرت ولی‌عصر(روحی‌فداه) و مقام عظمای ولایت، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید و حوزه‌ های علمیه، جامعه دینی و دانشگاهی، به‌ ویژه بیت مکرم آن فقید سعید صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت احدیت برای روح بلند آن مرجع مردم‌ مدار و مدافع حریم اهل بیت (علیهم‌السلام)، علو درجات و همنشینی با اولیاء‌الله در اعلی علیین مسألت می‌نمایم.

 

 

 

سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام او به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فقیه بزرگوار و عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نمونه‌ای والا از مسئولیت پذیری و تعهد عالمان دین بود که در عین بی توجهی به دنیا با پیگیری کم نظیر رویدادها از مسائل آن غفلت نداشت.

رهنمودها و پرسش‌های آگاهانه و به روز ایشان در ملاقات‌های حضوری که گاه با پیگیری تلفنی همراه بود گواه دلسوزی و تلاش عالمانه ایشان در دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

عمری پارسایی و مجاهدت در مسیر نورانی قرآن و اهل بیت علیهم السلام توشه گرانسنگ ایشان در محضر الهی است.

درود و سلام خدا بر ایشان و با پیامبر و خاندان گرامی اش محشور باد

 

 

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران با صدور پیامی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت و تاکید کرد: کارنامه پرافتخار شیخ المراجع دنیای اسلام و یار دیرین امام راحل و رهبری عظیم الشان، سرشار از حق‌طلبی و احیای حقوق مستضعفین، صلح و دوستی در جوامع و خیرخواهی برای عموم مردم بود که این ویژگی‌ها، شخصیتی ممتاز و برجسته از ایشان در صفحه روزگار به یادگار نهاده است.

متن این پیام به شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر غم‌انگیز رحلت مرجع جلیل‌القدر و فاتح قلوب اندیشمندان جهان اسلام، حضرت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی (قدس سره‌الشریف) موجی از اندوه بر دل‌های رهروان این مدافع دلسوز حریم اهل بیت علیهم السلام جاری کرد.

این عالم آگاه به مسائل زمان در حیات طیبه خویش با جهادی مبتنی بر علم و عمل، پایه‌های هدایت بشر در مسیر تعالی را مستحکم ساخت و بینش معظم له در حفظ هویت نظام اسلامی و صیانت از اهداف عالی انقلاب شکوهمند اسلامی، فراموش نشدنی است. کارنامه پرافتخار یار دیرین امام راحل و رهبری عظیم الشان، سرشار از حق طلبی و احیای حقوق مستضعفین، صلح و دوستی در جوامع و خیرخواهی برای عموم مردم بود که این ویژگی‌ها شخصیتی ممتاز و برجسته از ایشان در صفحه روزگار به یادگار نهاده است.

اینجانب فقدان شیخ المراجع دنیای اسلام را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم (روحی و ارواحنا له الفداء)، مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مراجع معظم و علمای حوزه‌ی علمیه، بیت شریف معظم له، تمامی ارادتمندان، دوستداران و رهروان ایشان و همچنین ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نمایم. انشاءالله دعای خیر این عالم وارسته بدرقه راه دلسوزان نظام اسلامی و حافظ ایران عزیز باشد.

 

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پی ارتحال آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید پیام تسلیتی صادر کرد.

وی در بخشی از این پیام نوشت: ارتحال عالم ربانی فقیه عالی مقام مرجع بصیر و یار دیرین امام و رهبری حضرت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی (رحمت‌الله علیه) آن مجاهد نستوه و از استوانه ها و برجستگان علمی و عملی حوزه علمیه قم، عمر پر برکت حیات طیبه خودرا مصروف و وقف تألیف و تبیین معارف دین کرد.

متن کامل این پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

کل نفس ذائقة الموت ثم الینا ترجعون

هر نفسی طعم مرگ را می چشد و سپس به سوی ما بازگردانده می‌شوید.

قال رسول‌الله (ص) : اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لاسید هاشی.

«سلام علیکم بما صبرتم»

ارتحال عالم ربانی فقیه عالی مقام مرجع بصیر و یار دیرین امام و رهبری حضرت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی (رحمت‌الله علیه) آن مجاهد نستوه و از استوانه‌ها و برجستگان علمی و عملی حوزه علمیه قم، عمر پر برکت حیات طیبه خودرا مصروف و وقف تألیف و تبیین معارف دین نمود و به حق کارنامه ایشان مشحون از خدمت صادقانه و تلاش خالصانه در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و معارف دینی است، موجب تاثر و تألم دل‌های همه مؤمنین ارادتمندان و شاگردان ایشان گردید.

اینجانب به نمایندگی از خیل عظیم بسیجیان این ضایعه دردناک و محزن را محضر مبارک حضرت بقیه‌الله اعظم(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)، بیت مکرم مراجع معظم و علمای اعلام حوزه‌های علمیه کشور، مقلدان و ارادتمندان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم. از پیشگاه خداوند تبارک و تعالی برای ایشان علو درجات معنوی و روحانی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل توام با صحت و سلامتی مسئلت می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی