English

پیام آیت الله صافی گلپایگانی به همایش نکوداشت مرحوم آیت الله محمد باقر ملکی میانجی (ره)

آیت الله صافی گلپایگانی به همایش نکوداشت مرحوم آیت الله محمد باقر ملکی میانجی (ره) پیام صادر کرد.

پیام آیت الله صافی گلپایگانی به همایش نکوداشت مرحوم آیت الله محمد باقر ملکی میانجی (ره)

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام آیت الله صافی گلپایگانی به شرح زیر است:

روحانی والامقامی‌ که در عصر خود زحمات بسیار زیادی را برای هدایت و ارشاد مردم و تربیت و تهذیب نفوس متحمل گشت و با تالیف آثار ارزنده در تفسیر قرآن کریم و فقه و کلام و معارف نورانی اهل بیت (ع)، در نشر فرهنگ اصیل اسلامی و ترویج محاسن کلمات وحیانی عترت طاهره موفق بود.

پیام حاکیست: مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد باقر ملکی میانجی مجاهدی بزرگ بود که با محاسن اخلاقی و فضایل عالی انسانی و خدمات عام‌المنفعه‌ای که داشت، محبوب مردم و مورد احترام علما و بزرگان دین و جامعه بود.

دربخش دیگری ازاین پیام آمده‌است:‌ آن عالم ربانی از خادمان و شیفتگان حضرت ولی عصر (عج) و از مدافعین حریم اعتقادی مکتب حقه بود، حضور همیشگی آن فقید سعید در سنگرهای مختلف علمی، اعتقادی، اجتماعی و نگهبانی از حدود و ثغور مذهب در طول زندگی مبارک خود برای آقایان طلاب و فضلای عالی مقام، درس و پند است.

پیام حاکیست: آن عالم مجاهد نشان داد که باید در میدان جهاد و عمل و نصرت دین و حفظ و حراست ارزش‌های مقدس و سنت‌های الهی همواره آماده به خدمت بود و مانند سدی محکم ایستاد، انزوا و گوشه‌نشینی، بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی مقبول نیست.

در پایان پیام آمده‌است: حوزه‌های علمیه، علما و فضلا، محققان و دانشجویان ارجمند، باید قدر این دانشمندان بزرگ را بدانند و با مطالعه، تحقیق و نشر میراث گرانسنگ آنان، نسبت به مکتب حقه شیعه ادای وظیفه نمایند و موجبات بسط و گسترش معارف حیات بخش ثقلین را در سراسر جهان فراهم آورند.

آیین نکوداشت آیت الله محمد باقر ملکی میانجی از علمای فقید آذربایجان امروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی