English

ارسال ۱۰۰ چکیده مقاله به همایش ملی معنویت پژوهی

دبیر همایش معنویت پژوهی، معنویت و علوم اسلامی از ارسال 100 چکیده مقاله به همایش ملی معنویت پژوهی خبرداد.

ارسال 100 چکیده مقاله به همایش ملی معنویت پژوهی

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام حسن گریوانی در گفت‌وگویی اظهار داشت: این همایش ۲۵ تا ۲۷ آبان‌ماه جاری  با پیام آیت الله جوادی آملی و سخنرانی آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه آغاز و مراسم پایانی نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام پارسانیا عضو هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

وی تصریح کرد: همایش ملی معنویت با عنوان اصلی معنویت و علوم اسلامی است یعنی تامل‌ها و پژوهشی‌هایی که باید در حوزه معنویت صورت بگیرد و گام نخست آن بحث نسبت معنویت با علوم اسلامی است که برای این همایش هشت محور تدبیر شده‌است.

گریوانی با اشاره به هشت محور این برنامه گفت: چیستی، چرایی، چگونگی معنویت پژوهی و مصداق یابی معنویت یابی در اسلام و متون اسلامی، معنویت به مثابه دانش و گرایش یا رشته مطالعاتی، نسبت سنجی معنویت با علوم اسلامی یعنی فقه، فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان از محورهای این همایش خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌هایی که در این مدت ارائه شده در قالب‌های مختلف ظرفیت استادان متعدد مورد استفاده قرار گرفته بیان داشت: این برنامه در قالب کرسی نظریه پردازی، نشست علمی، سفارش و فراخوان مقاله‌ها و کارگاه‌های مختلف مساله شناسی در حوزه معنویت برگزار شده است.

دبیر اجرایی همایش ملی معنویت پژوهی، معنویت و علوم اسلامی افزود: قریب به ۱۰۰ چکیده علمی به همایش ارسال شده و برخی از این موارد مورد پذیرش قرار گرفته است، همچنین ۳۵ مقاله علمی و پژوهشی داشته‌ایم که پس از ارزشیابی علمی تعدادی در روز همایش ارائه علمی خواهد شد و توسط استادان و هیات داوری مورد ارزشیابی و نقادی قرار می‌گیرد.

گریوانی بیان کرد: ۱۲ پیش نشست علمی برگزار شده که دو پیش نشست با عنوان نسبت معنویت با کلام و نسبت معنویت با فقه می‌باشد، کارگاه‌های مختلف درحوزه معنویت و کرسی نظریه پردازی نیز به انجام رسیده‌است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این همایش ایجاد دغدغه در اذهان پژوهشگران و محققان است تا ذهن محققان را معطوف به یک پدیده علمی تحت عنوان معنویت کنیم که کمتر بر روی آن در جهان اسلام و ایران تامل شده‌است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت استادان مختلف قم و مشهد و تهران بهره برده‌ایم، خاطرنشان کرد: این همایش سه پنل تخصصی دارد که پنل نخست پس از افتتاحیه با مدیریت حجت‌الاسلام الهی زاده و با حضور هشت تَن از محققان با موضوع نسبت معنویت و فقه، برگزار و پنل دوم نیز تحت عنوان نسبت معنویت با اخلاق، کلام و عرفان با مدیریت حجت الاسلام مهدی علیزاده و با حضور حجت الاسلام محمد تقی سبحانی انجام خواهد شد.

وی در پایان ادامه داد: پنل سوم در روز اختتامیه با عنوان معنویت به مثابه دانش، گرایش و رشته مطالعاتی با مدیریت حجت الاسلام هادی صادقی و با حضور سایر محققان و استادان برگزار می‌شود، علاقه‌مندان جهت شرکت مجازی در این نشست می‌توانند به نشانی http://dte.bz/ethicsconf مراجعه کنند.

دبیر علمی همایش ملی معنویت و علوم اسلامی نیز گفت: این همایش بستری برای تضارب آرای عالمان دینی و دانشمندان اسلامی است که باید به یک نتایج علمی و معرفتی نوین و جدیدتری دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام محمد رودگر افزود: همایش فوق یک جوهره و روحی دارد که در عنوان همایش متبلور و متجلی شده‌است.

وی با بیان اینکه دانشمندان و اندیشمندان باید نسبت بین معنویت اسلامی با علوم اسلامی را تبیین کنند افزود: طبیعتا برای سنجش این نسبت باید آنچه تاکنون تولید شده و میراثی علمی که در اختیارمان گذاشته شده، سنجیده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه