English

محمود احمدی بیغش در گفتگو با خبرگزاری موج:

مردم خواستار شفافیت رفتار هستند تا شفافیت آرا/ هیات رئیسه مجلس مانع از استیضاح وزرا است

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: با وجود آنکه شش ماه از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و استیضاح و سوال حق نمایندگان و ابزار قانونی وکلای ملت است، رئیس و هیات رئیسه مجلس از آن ممانعت می‌کنند.

مردم خواستار شفافیت رفتار هستند تا شفافیت آرا/ هیات رئیسه مجلس مانع از استیضاح وزرا است

محمود احمدی بیغش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در اظهارنظری پیرامون طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت: اصل موضوع شفافیت آرا، ارزشمند است و هیچ کسی هم نباید با آن مخالف باشد اما ابتدا باید شفافیت را به درستی تعریف کرد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اینکه آرای نمایندگان نسبت به طرح یا لایحه‌ای برای افکار عمومی مشخص شود دردی از جامعه دوا نخواهد کرد چراکه مردم در اصل به دنبال شفافیت رفتار هستند تا شفافیت آرا.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: به عنوان مثال شفافیت رفتار به معنای آن است که رئیس مجلس به طور شفاف برای مردم توضیح دهد که چرا زمان دولت روحانی هر نماینده‌ای خواستار سوال از رئیس جمهور یا استیضاح وزیر بود، ایشان به دلیل عمر پایانی دولت دوازدهم، بیان آن را به مصلحت نمی‌دانستند درحالی که باید این موضوع شفاف شود که آیا رئیس مجلس می‌تواند با استناد به این موضوع، مانع از سوال نمایندگان شود.

وی ادامه داد: همچنین با وجود آنکه شش ماه از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و استیضاح و سوال حق نمایندگان و ابزار قانونی وکلای ملت است، رئیس و هیات رئیسه مجلس از آن ممانعت می‌کنند از سویی دیگر عمدتا اعمال نفوذ در بعضی طرح‌ها یا لوایح صورت می‌گیرد که باید شفافیت در این حوزه‌ها مشخص شود چراکه مطالبه مردم است.

احمدی بیغش تاکید کرد: شفافیت آرا به معنای آنکه نمایندگان به لایحه یا طرحی، رای مثبت یا منفی داده‌اند، قابل قبول است اما این امر، درمان درد نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس با بیان اینکه شفافیت باید در همه سطوح کشور و برای همه قوا باشد، افزود: در این حوزه، باید رفتار رئیس قوه قضاییه نیز شفاف باشد زیرا با وجود آنکه رئیس قوه قضاییه به صورت میدانی به استان‌ و شهرستان‌ها سفر می‌کند اما ناهنجاری در این قوه هر روز بیداد می‌کند این درحالی است که دستگاه قضایی به مجلسی‌ها پاسخگو نیست و خود را بالاتر از هر چیزی می‌داند لذا این‌ها از مواردی است که نیازمند شفافیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه