English

قرجه طیار در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

دولت باید در جهت تأمین زمین و گرانی آن تدبیری بیاندیشد/ تسهیلات ساخت مسکن قطعاً کمک حال مردم خواهد بود

یک فعال سیاسی با بیان اینکه دولت باید در جهت تأمین زمین و گرانی آن تدبیری بیاندیشد، افزود: متأسفانه ما علاوه بر شهرهای بزرگ، در روستاها هم با مشکل کمبود زمین روبرو هستیم تا جایی که در برخی روستاها، شاهد توسعه و رونق در امر ساخت و ساز نبودیم.

دولت باید در جهت تأمین زمین و گرانی آن تدبیری بیاندیشد/ تسهیلات ساخت مسکن قطعاً کمک حال مردم خواهد بود

قرجه طیار در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با بیان اینکه ساخت‌وساز می‌تواند بخش قابل توجهی از اعتبارات بانکی را به سمت تولید هدایت کرده و موجب رونق اقتصادی شود، گفت: اگرچه مبلغ تسهیلات بسیار کم است اما در چنین شرایطی، اعطای همین تسهیلات نیز کمک زیادی به مردم خواهد کرد چراکه با ساخت مسکن، بسیاری از مشاغل وارد عرصه تولید می‌شوند و فعالیت خود را از سر می‌گیرند که طبعاً با آغاز فعالیت مشاغل، تغییراتی هم در معیشت مردم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بانک ها یکی از عواملی هستند که هم می‌توانند به امر تولید مسکن کمک کنند و هم موجب رونق در ساخت مسکن شوند، تاکید کرد: اگر دولت بتواند با بانک‌ها هماهنگ شده و بانک‌ها نیز در راستای آن بتواند جهت تسهیل امور، اقساط وام را بلند مدت و از سود وام بکاهند، حتماً شاهد تغییرات مثبتی خواهیم بود.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه دولت باید در جهت تأمین زمین و گرانی آن تدبیری بیاندیشد، افزود: متأسفانه ما علاوه بر شهرهای بزرگ، در روستاها هم با مشکل کمبود زمین روبرو هستیم تاجایی که در برخی روستاها حدود دوازده سال است که شاهد توسعه و رونق در امر ساخت و ساز نبودیم.

این نماینده سابق مجلس اظهار داشت: یکی از اقدامات دولت، آن است که به وام گیرندگان و یا کسانی که در امر ساخت‌وساز سهیم هستند، زمین رایگان و یا زمین تمام قسط اعطا کند چراکه با قرار دادن شرایط و ایجاد ضابطه‌، می‌توان امر ساخت و ساز را برای  مردم و جوانان تسهیل کرد.

طیار در پاسخ به این سوال که وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال را تا چه حدی عملی می‌دانید، گفت: تحقق وعده‌ی یک میلیون ساخت مسکن، طی یک سال نیازمند کار جهادی و مدیریت قوی است اما اگر همه‌ی ارگان‌ها، همکاری لازم را داشته باشند و دولت هم بتواند از امکانات بخش خصوصی و تمامی ظرفیت‌ها استفاده کند و مانند یک زنجیره در کنار یکدیگر عمل کنند، می‌توانند این وعده را به ثمر برسانند.

وی ادامه داد: اگر ساخت‌وساز طی یک سال، به یک میلیون نرسید مشکلی نخواهد داشت بلکه مهم آن است این هدف، نقطه‌ی آغازین برای این امر مهم باشد چراکه این وعده، هدف دست نیافتنی نبوده و کار بسیار بزرگی به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه