English

قادری در گفتگو با خبرگزاری موج:

سیاست‌های مسکن در دولت باید منجر به کاهش تورم شود/ بهبود معیشت با حمایت دولت از اقشار کم‌برخوردار

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید، افزایش تقاضا برای افزایش مسکن با سازوکار موجود دولت را منتهی به تورم دانست و گفت: بدون شک توجه به تولید ساخت و تأمین مسکن سبب می‌شود که اقتصاد از رکود خارج شود.

سیاست‌های مسکن در دولت باید منجر به کاهش تورم شود/ بهبود معیشت با حمایت دولت از اقشار کم‌برخوردار

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به وعده‌های دولت سیزدهم در حوزه ساخت مسکن، گفت: سیاست‌های مسکن بر اساس عرضه و تقاضا تقسیم‌بندی می‌شود، حال اگر برای تأمین و ساخت مسکن، صرفا به سیاست طرف تقاضا و اعطای تسهیلات مسکن توجه شود، تورم در جامعه شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های عرضه بر ثبات قیمت مسکن تأثیرگذار خواهد بود، بیان داشت: کمک دولت برای توسعه زیرساخت‌های مسکن، تأثیر بسزایی در ساخت مسکن، تأمین زمین برای متقاضیان، تأمین مصالح ساختمانی، فراهم‌کردن امکانات و خدمات زیربنایی خواهد داشت.

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید، با بیان اینکه اعطای تسهیلات مسکن به سازندگان، گامی مثبت در جهت تسهیل در ساخت‌وساز و رونق اقتصادی می‌شود، گفت: باید دولت سیاست‌های مسکن را به‌گونه‌ای طراحی کند که سبب افزایش ساخت‌وساز، عرضه مسکن، رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و کاهش نرخ تورم شود.

 

ساخت سالانه یک میلیون مسکن، اقدامی عملی است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت می‌تواند برای کاهش هزینه‌های ساخت مسکن، اقداماتی همچون تأمین زمین، ایجاد زیرساخت‌های لازم، نظارت بیشتر بر بیمه کارگران ساختمانی، توسعه فناوری‌های مرتبط با حوزه مسکن و کاهش هزینه‌های نقل انتقال را انجام دهد.

وی با بیان اینکه سیاست ساخت مسکن باید مانع تبدیل مسکن به کالای سرمایه‌ای شود، تصریح کرد: توجه و بهره‌مندی از بافت مسکونی قدیمی و حمایت از اقشار متوسط و کم‌برخوردار در جامعه را می‌توان از دیگر اقدامات دولت در حوزه تأمین مسکن برای تسهیل ساخت‌وساز دانست.

عضو کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، با تاکید بر اینکه ساخت سالانه یک میلیون مسکن، اقدامی عملی است، گفت: تأمین مسکن تأثیر مستقیمی بر معیشت مردم و فعال‌شدن بخش‌های مختلف تولید، صنعت و اقتصاد و در نتیجه سبب خارج شدن اقتصاد از رکود می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه