English

محمودرضا امینی در گفتگو با خبرگزاری موج:

ایجاد روابط ایران با روسیه، تعامل قدرتی برای ایران است/ توجه دولت به ایجاد توازن قدرت در ارتباطات بین‌المللی

یک فعال سیاسی اصولگرا، با بیان اینکه ایجاد روابط ایران با روسیه، تعامل قدرتی برای ایران است، گفت: زمانی که روابط خود را با چین و روسیه گسترش دهیم بدون شک فشارهای اروپا و آمریکا نیز کاهش می‌یابد.

ایجاد روابط ایران با روسیه، تعامل قدرتی برای ایران است/ توجه دولت به ایجاد توازن قدرت در ارتباطات بین‌المللی

محمودرضا امینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به روسیه، گفت: تفاوت سیاست این دوره ریاست جمهوری با گذشته، دید همه جانبه و جهانی به روابط بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی مصمم به ایجاد توازن قدرت در ارتباطات بین‌المللی با کشورمان است، گفت: اقدامات دولت سیزدهم به سمتی است که عملا سیاست نه شرقی و نه غربی را می‌توان به جهت مثبت ارزیابی کرد؛ بدون شک همه گردش‌های اقتصادی و ایجاد تعادل و تعاملات بین‌المللی، با اروپا و آمریکا نیست و ایجاد توازن در حوزه‌های مختلف بین المللی، به نفع ما خواهد بود.

این فعال اصولگرا با تاکید بر اینکه باید با گسترش روابط ، بازار و منافع ارتباطی خود را توسعه دهیم، تصریح کرد: زمانی که روابط خود را با چین و روسیه گسترش دهیم بدون شک فشارهای اروپا و آمریکا نیز کاهش می‌یابد این درحالی است که اروپا و آمریکا نباید باور داشته باشند که چرخه آنها، تضمین کننده ارتباطات بین‌المللی ما خواهد بود.

امینی با اشاره به ایجاد روابط ایران با چین، افزود: انتظار است که آیت‌الله رئیسی یک روابط عمیق با روسیه تعریف کند ضمن آنکه اغلب روابط ما بر تعاملات استراتژیک بوده و این اقدام یک تعامل قدرتی و منفعتی برای ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: در این میان اگر اروپایی هم توان استقلال دارند ما آمادگی داریم با لحاظ برخی شروط، با آنها گفتگو کنیم.

این فعال اصولگرا با اشاره به برخی دیدگاه ها مبنی بر آنکه گذشته روس‌ها نشان دهنده عدم اعتماد به آنها است، افزود: ما با چین و روسیه یا کشورهای دیگر برای افزایش اقتدارمان توافق می‌کنیم، ضمن آنکه می توان با حفظ استقلال، تعاملات خود را نیز گسترش دهیم چراکه این اقدام، جز کم کردن طمع آمریکا و اروپا نتیجه دیگری ندارد.

امینی تاکید کرد: هر کشوری توسعه و اقتدار خود را می‌تواند در ارتباطات قدرتمند جستجو کند و ما توسعه ارتباطات خود با چین و روسیه را باید در قدرتمند شدن خود جویا شویم، این درحالی است که در برخی معادلات، گاهی آنها به ما و گاهی ما به آنها نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز بدون جنگ، می‌توان قدرت داشت، گفت: به عنوان مثال در معادلات سوریه، ایران و روسیه به یکدیگر گره خورده و معادله سوریه را حل کردند از سویی دیگر در توسعه تجاری چین، مسیر جاده ابریشم بدون ایران امکان پذیر نیست که این موارد به معنای آن است که منافع کشورها در گرو یکدیگر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه