English

حسین رئیسی:

وسایل زندگی بیش از ۲۵۰۰ خانوار در سیل رودان و میناب از بین رفته است

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت سنگین سیل در منطقه سنگی رودان به اسباب زندگی اهالی گفت: در مجموع وسایل زندگی بیش از ۲۵۰۰ خانوار در رودان و میناب از بین رفته است.

وسایل زندگی بیش از ۲۵۰۰ خانوار در سیل رودان و میناب از بین رفته است

به گزارش خبرگزاری موج، حسین رئیسی بامداد پنجشنبه 16 دی‌ماه در جلسه فوق‌العاده پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان رودان با تقدیر از عملکرد جهادی دولت مردمی در بحث سیل هرمزگان گفت: شاهد بودیم دو تن از وزرای دولت، خود را به مناطق سیل‌زده رساندند و تا پاسی از شب هم در منطقه هم‌چنان حضور دارند.

وی افزود: علت بسیاری از سیل‌ها، عدم لایروبی رودخانه‌هاست و مسیر آب هم علی‌رغم این موضوع با تجاوزات منحرف شده که باعث وارد شدن خسارات به کشاورزان و منازل مردم می‌شود.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس از ضعف در حوزه ماشین‌آلات و عدم توان مالی  شهرداری‌ها به‌عنوان یک موضوع مهم در راستای مدیریت بحران یاد کرد و گفت: باید بنیه ماشین‌آلات شهرداری تقویت شود.

رئیسی از رفع آب‌های سطحی به‌عنوان دیگر تهدید در شهر رودان نام برد و اظهار داشت: باید منابع اعتباری مناسبی به شهرداری رودان برای تکمیل دیواره حفاظتی این شهر  تخصیص یابد.

وی از خسارت‌های حوزه کشاورزی نیز به‌عنوان دیگر موضوع سیل اخیر یاد کرد و گفت: کشاورزان خسارات اساسی و جدی دیده‌اند و جبران این خسارت در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس تصریح کرد: در سیل اخیر در منطقه سنگی رودان ساکنین محله با خسارات فراوانی مواجه شدند و در مجموع وسایل زندگی بیش از ۲۵۰۰ خانوار در رودان و میناب از بین رفته است.

رئیسی خواستار حضور بنیاد مسکن و راهداری در مناطق سیل‌زده شد و گفت: در بحث مسکن و راه نیازمند حضور مسؤولان کشوری هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه