English

ابعاد مختلف حمله سایبری به جایگاه های سوخت

ابعاد مختلف حمله سایبری به جایگاه های سوخت

دکتر محمودرضا امینی- خبرگزاری موج؛ حمله سایبری به هرچیز یا هر مسیری در صورت وجود ضعف سیستمی می تواند صورت پذیرد لیکن انتخاب جایگاه های سوخت، رسانه ای شدن و ایجاد فضایی در زمان با سابقه بنزین (حوادث آبان 98) می تواند دلایل و تحلیل ویژه ای داشته باشد.

انتخاب زمان و موضوع مشخص می کند یک هماهنگی سیاسی بین گروه فنی هکر و اپوزیسیون برقرار شده است خصوصا که موضوع بنزین در اروپا می توانست بهانه ای تبلیغاتی برای مردم ما باشد، از این رو این تطابق موضوع و زمان دارای اهمیت است آنچه مسلم است ضرورت های زیر ساختی برای جلوگیری از حملات سایبری همزمان پیشرفت و توسعه تکنولوژی ای سی تی امری اجتناب ناپذیر است و نمی توان بدون پاسخگویی از آن عبور کرد پس موضوع اول پاسخگویی به موقع به این حمله سایبری است.

در این حال ساختار های مسئول و اطلاعات امنیت سایبری که نشان دادن به خوبی می توانند اقدامات موثر نمایند می بایست حملات انتقامی سخت و قابل لمس و مشاهده برای مردم را به دشمن و حمله کننده انجام دهند تا مردم ما مطمئن شوند که ظرفیت قدرت سایبری جمهوری اسلامی اطمینان بخش و امیدوار کننده است.

اما پذیرش ضربه سایبری نشان می دهد نقاط ضعفی در سیستم ها و زیر ساخت های ما وجود دارد که به سرعت باید مورد بررسی و ترمیم قرار گیرد. در عین حال مسئولین مربوطه باید اطلاعات کافی و لازم به افکار عمومی ارائه داده و در عین حال پاسخگوی این خسارت باشند. که متاسفانه تاکنون به جز یک مورد دبیر شورای عالی مجازی کسی در این خصوص اطلاع رسانی ننموده است. در حالی که جای وزیر محترم و متخصص مخابرات و نفت همچنین بعضی مسئولین دیگر در این جهت خالی است. 

بعد سوم بعد امنیتی است که به صورت جدی باید مورد بررسی و ارزیابی و پیگیری قرار گیرد تا حداقل معلوم گردد عوامل همراه و همکار در داخل در این توطئه چه کسانی بودند و سریعا با همکاری قوه قضاییه نسبت به مجازات آنها اقدام شود. ادعای های قدرت نمایی اسرائیلی در این رابطه قابل ملاحظه و نیازمند به پاسخگویی است و قطعا شفاف سازی آن ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه