English

یادداشت؛

سیلی بحث انگیز

آقای مهاجری کسی سیلی به سپاه نزد جز امثال شما که با قلمتان و یا فکرتان چنین می کنید، شمایی که در کارزار گرفتاری ها حتی اگر وسیله نقلیه زیرپاینتان را بگیرند آه و فغانتان تا آسمان بالاست حیف و صد حیف که لباس پیامبر پوشش شماست و قدر آن را نمی دانید.

سیلی بحث انگیز

دکتر محمودرضا امینی- خبرگزاری موج؛ اتفاقی ناصواب و شاید بدیع بود اما عکس العمل رسانه ای آن با صداتر و محکم تر ترسیم شد. از نظر اخلاقی کاری ناپسند و حتی قابل پیگرد است با این فرض که ممکن است ضارب به هر دلیل انگیزه های شخصی داشته باشد، لیکن اگر نامبرده در دایره جمهوری اسلامی خود حاکم و خود ضابط باشد دیگر سنگ روی سنگ نمی ماند، اما محکم تر آن این بود که متاسفانه برخی عناوین مختلف به کار گرفتند، از جمله سیلی به سپاه یا سیلی به موقع، و تلاش شد موضوع حول محور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح شود و صد تاسف این که برخی قلم ها که اتفاقا به نوعی به حکومت متصل و یا از بیت المال بهره مند هستند نیش زهرآگین عقده خود را بر سپاه پاسداران گوشودند.

می توان آقای مسیح مهاجری را که روزنامه جمهوری اسلامی حقوق ایشان را برای اطلاع رسانی صحیح و منصفانه تامین می کند برشمرد که یادداشت واقعا دلگیر کننده ای را در این رابطه نوشت.

روزنامه جمهوری اسلامی تحت مدیریت مسیح مهاجری در سرمقاله خود نوشت: آنچه در تبریز رخ داد، مشخص شد که درگیری‌ها اکنون به درون یک قشر از مهم‌ترین بخش‌های امنیتی و حفاظتی کشور رسیده است. برخلاف تصورهای ظاهری، این سیلی که به صورت یک سردار سپاه نواخته شد، اولین سیلی نبود. اولین سیلی هنگامی به صورت سپاه نواخته شد که سپاهیان را به عرصه سیاسی و پذیرش مسئولیت‌های اجرائی آوردند و آنها را به جای آنکه مسئول امنیت ملی باشند، مسئول آب و نان و برق و گاز مردم کردند. سیلی تبریز، دومین سیلی بود که به صورت سپاه نواخته شد و این، پیامد طبیعی همان سیلی اول بود. صدای سیلی اول متأسفانه شنیده نشد.

این در حالی است که اتفاقا بهترین گزینه ها برای مسئولیت در رده های بالا کسانی هستند که آب دیده شده باشند و چرب و شیرین های روزگار شکم آنها را پر نکرده بلکه زخم و جراحت جبهه و جنگ بر دوششان است، اگر چه جوان گرایی نیز یکی از اصول است.

شاید وقت آن رسیده باشد که نگارنده این ادعا را بکند که اگر مردان با وفا و سالم جنگ و جهاد به جای گوشه نشینی محیای مسئولیت پذیری شوند و به جوانان مسئول در رده های مختلف کمک رسانند کاری بس صواب است. آنان که تمرین ساده زیستی، از جان گذشتگی، از خود گذشتگی، جسارت و شهامت و شجاعت را با تضمین جسم و روح خود در گرو حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی گذاشته اند.

تخصص حرف صحیحی است اما یک فرمانده، یک افسر ارشد با وجدان با خدای با وفای از جان گذشته، یک امیر، یک سردار که امروز کوله باری از تجربه است بهترین گزینه برای راست شدن ریل های کج و معوج در چهل و دو سالگی انقلاب است.

آن ها می توانند با دوره های کوتاه آماده بهترین مدیریت ها در قوه اجرایی، قوه قضایی، قوه مقننه و همه سطوح باشند و دست یاری و کمک در دست جوانان پر شور انقلابی و پیشرو که امید کشور هستند بگذارند و مسیر را طی کنند.

آقای مهاجری کسی سیلی به سپاه نزد جز امثال شما که با قلمتان و یا فکرتان چنین می کنید، شمایی که در کارزار گرفتاری ها حتی اگر وسیله نقلیه زیرپایتان را بگیرند آه و فغانتان تا آسمان بالاست حیف و صد حیف که لباس پیامبر پوشش شماست و قدر آن را نمی دانید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه