English

حجت الاسلام پژمان فر در گفتگو با موج مطرح کرد:

احتمال تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان با رای بالا

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی یک نماینده این حس را داشته باشد که در منظر مردم قرار گرفته و باید به دنبال مطالبات آن ها باشد، قطعا اقدامات خویش را با دقت بیشتری انجام می دهد.

احتمال تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان با رای بالا

به گزارش خبرگزاری موج؛ حجت الاسلام نصراله پژمان فر، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره طرح شفافیت آرا نمایندگان گفت: این طرح می تواند در کارآمد شدن فضای مجلس و نمایندگان موثر باشد و جلوی لابی های خطرناکی چون جریان قدرت، ثروت و نفوذ را بگیرد.

وی با بیان اینکه طرح شفافیت آرا نمایندگان در مجلس نهم مطرح و به یک مطالبه عمومی تبدیل شد، ادامه داد: این موضوع بیشتر از سوی جریان های انقلابی و اصولگرا بازتاب پیدا کرد. در مجلس دهم نیز این پیشنهاد مطرح گردید، اما با اکثریت آرا نمایندگان رد شد.

نماینده مجلس ضمن اشاره به اینکه در مجلس یازدهم هم طرح شفافیت برای چندمین بار مطرح شد، اما دوفوریتی یا چند فوریتی بودن آن پذیرفه نشد، اظهار کرد: این طرح به طور عادی در کمیسیون مربوط به خود یعنی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس بررسی شده و اکنون آماده انتقال به صحن علنی مجلس در هفته های آتی است.

پژمان فر در پاسخ به این پرسش که طرح ذکر شده تا چه اندازه می تواند در آرا نمایندگان تاثیرگذار باشد، گفت: بنده اعتقاد دارم که طرح شفافیت، بر آرا نمایندگان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. وقتی یک نماینده این حس را داشته باشد که در منظر مردم قرار گرفته و باید به دنبال مطالبات آن ها باشد، قطعا اقدامات خویش را با دقت بیشتری انجام می دهد.

وی همچنین در خصوص نگرانی های برخی نمایندگان از تصویب این طرح خاطرنشان کرد: نگرانی های موجود، تحت فشار قرار گرفتن نماینده ای از سوی بعضی جریان ها است و نماینده ممکن است ناچار به نشان دادن عکس العمل باشد. اما همچنان معتقدیم که طرح شفافیت می تواند برکات زیادی را وارد مجلس کند و فشارهای وارده بی اثر خواهد شد.

نماینده مجلس در انتها، فضای کنونی مجلس را در مقابل تصویب طرح شفافیت آرا نمایندگان مناسب دید و از تصویب آن با آرا بالا ابراز امیدواری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه