English

امیر سرتیپ دوم ابوالفضل سپهری راد؛

سامانه‌های بومی پدافند هوایی امنیت پایدار را برای کشور ایجاد کرده است

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پدافند هوایی ارتش برای ساخت سامانه‌های راداری و موشکی هیچگونه نیازی به خارج از کشور ندارد.

سامانه‌های بومی پدافند هوایی امنیت پایدار را برای کشور ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری موج  به نقل از روابط عمومی ارتش ، امیر سرتیپ دوم ابوالفضل سپهری راد در گفت و گویی با بیان اینکه ۱۹ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگی نابرابر و هدفمند توسط دشمنان این مرز و بوم با سرکردگی صدام و رژیم بعثی به ایران تحمیل شد، اظهار کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش در طول دوران دفاع مقدس با در اختیار داشتن نخستین مرکز فرماندهی و کنترل منطقه توانست با مدیریت صحنه نبرد، امنیت و ایمنی بیش از ۲ میلیون پرواز را در طول جنگ تحمیلی برقرار کند و در واقع هیچ گونه عملیات برون مرزی و درون مرزی بدون چتر پدافند هوایی ارتش انجام نشد.

رییس ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه مغز افزار مجموعه نبردها و عملیات نیروهای ارتش در طول دوران جنگ تحمیلی شبکه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی ارتش بود، خاطر نشان کرد: با مجاهدت و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان جان بر کف نیروی پدافند هوایی ارتش، رویاهایی که صدام و رژیم بعثی در سر داشتند هیچ‌گاه محقق نشد.

وی افزود: با وجود پشتیبانی همه جانبه مالی و تجهیزاتی بیش از ۴۳ کشور از رژیم بعثی عراق، نیروهای مسلح توانستند با قدرت ایمان و اراده از جنگ تحمیلی سربلند بیرون بیایند و امنیت و آسایش را برای ملت عزیزمان فراهم کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه پویایی، شرط اثربخشی و ماندگاری هر نیروی نظامی است، تصریح کرد: امروز با ظهور جنگ‌های نوین و نوپدید در حوزه سایبری و جنگ‌های الکترونیکی، پدافند هوایی ارتش با تکیه بر دانش و تخصص جوانان متعهد و نخبه خود هیچ نیازی در زمینه ساخت سامانه های راداری و موشکی به خارج از کشور ندارد و امروز خودباوری و خوداتکایی این ارمغان را برای نیروی پدافند هوایی ارتش بوجود آورده است که در منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد.

سرتیپ سپهری راد با بیان اینکه امروز پدافند هوایی همگام و جلوتر از تهدیدات گام بر می‌دارد، توضیح داد: تجهیزات و سامانه‌های بومی پدافند هوایی با پیشرفتی روزافزون قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار را برای کشور ایجاد کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه