English

در دیدار با ولادیمیر ماکی انجام شد؛

درخواست امیرعبداللهیان برای رفع مشکلات دانشجویان ایرانی شاغل در بلاروس

وزیر امور خارجه سیاست تحریم و تهدید را جزو سیاست‌های شکست خورده اما دائمی آمریکا خواند

درخواست امیرعبداللهیان برای رفع مشکلات دانشجویان ایرانی شاغل در بلاروس

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست سران اعضای شانگهای در دوشنبه با ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن اعلام علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط همه جانبه با بلاروس، برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور را در کوتاهترین زمان پیش رو خواستار شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به برخی مشکلات دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در بلاروس، خواستار رفع فوری این موضوعات شده و پیگیری این مشکلات مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان، سیاست تحریم و تهدید را جزو سیاست های شکست خورده ولی دائمی آمریکا خواند و تاکید کرد سیاست تحریم آمریکا، ادامه سیاست یکجانبه گرایی این کشور بوده که از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود و غیرقابل پذیرش است.

ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با همتای ایرانی خود، آمادگی کشورش جهت برگزاری کمیسیون مشترک را اعلام  و بر علاقه مندی مینسک جهت توسعه روابط با تهران تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر سیاست یکجانبه گری و تحریم های آمریکا، شیوه یکجانبه گرایی را محکوم به شکست دانست.

به گزارش ایرنا، بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای امروز جمعه با حضور سران ۱۲ کشور عضو و ناظر از جمله آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه آغاز شد.

در این اجلاس سران ایران، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان حضور دارند و روسای جمهوری روسیه، چین، هند و مغولستان نیز به صورت آنلاین در این نشست شرکت کرده اند.

رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این اجلاس با رییس جمهوری ازبکستان، نخست وزیر پاکستان، رییس جمهوری بلاورس، رییس جمهوری قزاقستان و نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

این رویداد بین المللی ۲۶ شهریور ماه پایان می یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی