English

مالکی در گفتگو با موج:

تفکر طالبان همان تفکر قبلی است/ بر خلاف ادعای قبلی، دولت طالبان فراگیر نیست و صرفا از یک قوم تشکیل شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:دخالت پاکستان در تعیین ساختار حکومتی به محوریت طالبان خوش آیند نیست و نقض قوانین و مقررات بین المللی است.

تفکر طالبان همان تفکر قبلی است/ بر خلاف ادعای قبلی، دولت طالبان فراگیر نیست و صرفا از یک قوم تشکیل شد

فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره تحولات افغانستان ، اظهار داشت: آنچه که تا بحال طالبان در رابطه با دولت فراگیر گفته بود و در رسانه ها منتشر شده بود، متاسفانه انجام نداده است.

وی ادامه داد: دولت طالبان از یک قوم و از افراد خاصی تشکیل شده است که نگاه و تفکراتشان درواقع همان تفکر طالبان قبلی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: تاریخ افغانستان نشان داده که یک قوم به تنهایی نمی تواند مدیریت این کشور را برعهده داشته باشد لذا باید از همه اقوام و گروه ها استفاده شود.

مالکی تصریح کرد: طالبان با اینکه میدانست اگر در مدیریت افغانستان از همه اقوام کشور استفاده  نکند، کشور به سمت جنگ های داخلی پیش می رود اما این کار را انجام داد.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی با وزیر امور خارجه گفت: در این جلسه  مباحث مربوط به افغانستان بررسی شد و هم چنین در مورد حضور پاکستان و دخالتش در پنجشیر گفتگو شد .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بهرحال حضور پاکستان در پنجشیر حضور مسالمت آمیزی نیست و خطرناک است، اظهار کرد: دخالت  پاکستان در تعیین ساختار حکومتی به محوریت طالبان خوش آیند نیست و نقض قوانین و مقررات بین المللی است لذا مجامع بین المللی باید نسبت به اقدام پاکستان ورود پیدا کنند که چرا پاکستان باید خودسرانه به پنجشیر حمله کند و حتی بمباران داشته باشد.

مالکی گفت: آقای امیرعبدالهیان در حال انجام کار خوبیست و آن اینکه کشورهای همسایه و منطقه را نسبت به حضور طالبان در افغانستان حساس میکند.

وی ادامه داد: حساس کردن کشورهای منطقه یعنی اینکه طالبان متوجه شود افکار عمومی نسبت به طالبان در حال منفی شدن است که این امر سختی برای طالبان خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طالبان با طناب پوسیده امریکایی ها و پاکستان برای خود دردسر ایجاد خواهد کرد، تاکید کرد: طالبان باید به انتخابات آزاد تمکین کند تا انشالله بتواند دولت فراگیر داشته باشد.

وی افزود: پنجشیر یکی از پیچیده ترین مناطق در دنیاست و به این سادگی ها سقوط نخواهد کرد چرا که نزدیک به دو هزار سال است که هر جریان استکباری که وارد پنجشیر شده شکست خورده است ، در عصر خودمان ارتش سرخ و شوروی که هنوز بقایای آن وجود دارد، با سلاح های پیشرفته آن زمان شکست خورد.

مالکی گفت: سمت و سو و نوع مبارزه پنجشیر به سمت جنگ های پارتیزانی و چریکی رفته است و این جنگ های چریکی کماکان وجود دارد و باعث شده که جبهه شمال به خودش بیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد دعوت از ایران برای حضور در جلسه تشکیل کابینه طالبان، خاطرنشان کرد:  ایران قبلا گفته که باید طالبان حکومتی تشکیل دهد که فرا ملی باشد الان اگر صرفا دعوتی وجود داشته باشد حضور برای ایران سخت است و از طرفی هم هنوز دعوت نامه شان برای ایران را مشخص نکرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه