English

آملی‌لاریجانی به نجف می‌رود؟

به گمان برخی از تحلیلگران و ناظران سیاسی با توجه به افول قدرت لاریجانی‌ها در پهنه سیاست ایران که از چند سال پیش آغاز شده است، احتمال دارد آملی‌لاریجانی هم بخواهد عطای سیاست را به لقایش ببخشد.

آملی‌لاریجانی به نجف می‌رود؟

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه شرق در شماره امروز خود ذیل گزارشی با عنوان «ماندن یا نماندن آیت‌الله؛ مسئله این است» نوشت: آیا بعد از ترک سنگر شورای نگهبان ، سنگر مجمع را هم ترک می‌کند؟ آیت‌اللهی که زمانی تصور می‌شد دبیر بعدی شورای نگهبان خواهد شد، حالا مشخص نیست که تا 1401 یعنی پایان مأموریت پنج‌ساله‌اش در مجمع تشخیص می‌ماند یا تمایل دارد از این سمت هم خارج شود؟ اگرچه مشخص است که استعفای آملی‌لاریجانی از شورای نگهبان بعد از رخدادهای انتخابات اخیر، رشته‌توییت‌های تند او علیه عملکرد شورا در اعتراض به عدم تأیید صلاحیت برادر و سپس عدم امضای حکم رئیسی و عدم شرکت در مراسم تحلیف او مشخصا در اعتراض به عملکرد این نهاد صورت گرفته است و در مقابل شاهد یا دلیلی برای ترک ریاست مجمع ندارد اما به گمان برخی از تحلیلگران و ناظران سیاسی با توجه به افول قدرت لاریجانی‌ها در پهنه سیاست ایران که از چند سال پیش آغاز شده است، احتمال دارد آملی‌لاریجانی هم بخواهد عطای سیاست را به لقایش ببخشد. بعد از ماجرای پرونده طبری و بگومگوی رئیس سابق قوه قضائیه با مرحوم آیت‌الله محمد یزدی، رئیس سابق جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، این شایعه تقویت شد که آملی قصد مهاجرت به نجف را دارد. برای همین و بعد از استعفایش از شورای نگهبان دوباره این شایعه مطرح شده است.

 

به نظر می‌رسد که آملی‌لاریجانی حتی اگر قصد جدی برای مهاجرت به نجف هم داشته باشد، قاعدتا تا پایان دوره پنج‌ساله خود بر ریاست مجمع صبر می‌کند و بعدا قصدش را عملی می‌کند. در این صورت و با توجه به حضور محسن رضایی در دولت جدید احتمال اینکه او هم سال آینده و بعد از پایان دوره پنج‌ساله دبیری از این سمت کنار برود، زیاد است. در این صورت مجمع تشخیص مصلحت تا سال آینده شاهد یک پوست‌اندازی دوباره بعد از فوت آیت‌الله هاشمی می‌شود و از وزن سیاسی آن کاسته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه