English

پژمانفر : طرح افزایش اعتبار اسناد رسمی در مجلس آینده بررسی شود/ لاریجانی: منتظر نظر شورای نگهبان باشید

نماینده مردم مشهد در مجلس به دلیل اینکه پزشکیان به وی اجازه اخطار نداده بود اعتراض کرد ولی در نهایت موضوع خود را مطرح کرد.

 پژمانفر : طرح  افزایش اعتبار اسناد رسمی در مجلس آینده بررسی شود/ لاریجانی: منتظر نظر شورای نگهبان باشید

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول با ماده 11 این طرح موافقت کردند.

در ماده 11 آمده است: چنانچه معاملات موضوع ماده یک این قانون با وساطت دلالان، مشاوران املاک، بنگاه های معاملات ملکی با سند عادی تنظیم شده باشد، دلالان، مشاوران املاک و متصدیان بنگاه های معاملات ملکی متخلف، علاوه بر جزای نقدی معادل یک چهارم قیمت روز مورد معامله در مرتبه اول به محرومیت به مدت 3 سال و در مرتبه دوم به محرومیت دائم از اشتغال به شغل مذکور محکوم می شوند.

گفتنی است در جریان بررسی این ماده نصرالله پژمانفر خواستار بررسی طرح در مجلس آینده شد زیرا برخی مواد را مغایر با اصل 75 و 85 قانون اساسی می دانست.

حین بررسی یکی از مواد این گزارش حجت‌الاسلام پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس به دلیل مغایرت یکی از این مواد با اصل 75 قانون اساسی اجازه بیان اخطارش را خواست که پزشکیان به وی اجازه نداد و همین موضوع باعث اعتراض و فریاد نماینده مشهد شد.

پزشکیان از پژمان‌فر خواست که در ماده دیگر اخطارش را بیان کند.

پژمان‌فر در توضیح اخطارش گفت: چه اصراری برای تصویب با سرعت بالای این مواد داریم چرا که این موضوع اولویت اصلی کشور نیست زیرا اشکالات فراوانی داشته و حتی با اصل 75 قانون اسای مغایرت دارد.

 وی گفت: ‌ما در این گزارش با دو نوع مالیات نقل و انتقال که درآمد آن متعلق به دولت و مالیات حق الثبت که در آمد آن متعلق به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است مواجه هستیم.

نماینده مردم مشهد افزود:‌ ما به جای اینکه حقوق دولت را بدهیم با مصوبه امروز مجلس درآمد دولت را در حق نقل و انتقالات کاهش داده‌ایم. 

پژمان‌فر بیان کرد: این طرح مسائل مثبت دارد ولی اشکالات فراوان هم دارد. 

نماینده مردم مشهد اظهار داشت: یکی از مشکلات مردم حاشیه‌نشینی است ولی نتیجه تصویب این طرح افزایش مشکلات حاشیه‌ نشینان ، فساد و عدم سند برای زمین‌های خرد است.

وی گفت:‌ با اینکه نیت خوبی پشت این طرح قرار دارد اما ما با مصوبه امروز به مردم خرده مالک و کشور ضربه می‌زنیم. 

وقتی علی لاریجانی وارد مجلس شد  ریاست جلسه را بر عهده گرفت از پژمان‌فر خواست مجددا تذکرش را بیان کند.

لاریجانی در پاسخ به تذکر پژمانفر، گفت: اجازه دهید شورای نگهبان نظر خود را درباره این مصوبه اعلام کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی