English

مقتدایی در گفتوگو با موج:

اجلاس بغداد؛ یک گام رو به جلو برای همگرایی در منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اجلاس بغداد نشان داد وزیر خارجه ایران روحیه همگرایی و همکاری و تأمین منافع ملت ایران را در کنار دوستی و همدلی با سایر کشورها را دنبال می‌کند.

اجلاس بغداد؛  یک گام رو به جلو برای همگرایی در منطقه است

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج ، با اشاره به سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به عراق و حضور در نشست بغداد ،اظهار داشت: سفر آقای امیرعبداللهیان به عراق برای حضور در اجلاسی که تعدادی از کشورهای همسایه ایران و عراق در آن حضور داشتند درواقع یک گام رو به جلو برای همگرایی در منطقه است.

وی ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه آن با همکاری یکدیگر می‌توانند امنیت منطقه مهم و اثرگذار خلیج فارس و غرب آسیا را تامین کنند، به همین جهت هر نوع اجلاس و یا تشکیل جلسه ای که بتواند هماهنگی و همگرایی بیشتری ایجاد کند گامی رو به جلو و به نفع منافع منطقه محسوب می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تصریح کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور پیشرو و یک قدرت نوظهور در این منطقه می تواند بالاترین حد وفاق و همکاری با سایر کشورها را در دستور کار داشته باشد و رقم بزند کمااینکه در دور جدید فعالیت وزارت امور خارجه آقای امیرعبداللهیان تلاش می‌کند تا در چنین مسیری گام های بلندی بردارد.

مقتدایی اظهار داشت: در هر صورت ایران به عنوان یک کشور محور مقاومت که طرفدار قدرت گرفتن کشور های منطقه و به حمایت از همه کشورهای همسایه است می تواند در این جهت اقدامات موثر انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: اجلاس بغداد نشان داد وزیر خارجه ایران روحیه همگرایی و همکاری و تأمین منافع ملت ایران را در کنار دوستی و همدلی با سایر کشورها دنبال می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه