English

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی در گفت وگو با موج:

رویکرد دیپلماسی فعال دولت ظرفیت‌ های زیادی را برای کشور خلق می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: سفر وزیرامور خارجه کشورمان به عراق سفر بسیار خوبی بود.

رویکرد دیپلماسی فعال دولت ظرفیت‌ های زیادی را برای کشور خلق می کند

ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی  در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به حضور سفر وزیر امور خارجه در نشست بغداد ، اظهار داشت: در راستای راهبردهایی که جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف به ویژه مسائل منطقه ای دارد و در ادامه دعوتی که رئیس جمهور عراق از ایران داشت و همچنین به منظور مشارکت و هماهنگی و تعامل در حوزه عراق این سفر انجام شد.

وی با بیان اینکه سفر وزیرامور خارجه کشورمان به عراق سفر بسیار خوبی بود، و در راستای این سفر با رییس جمهور عراق مذاکراتی صورت گرفت، ادامه داد: آقای امیرعبدالهیان در این سفر همچنین با رییس مجلس عراق و شخصیت های حاضر در نشست بغداد مذاکرات خوب دوجانبه ای را انجام داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس افزود: به نظر می آید با رویکرد جدیدی که دولت در پیش دارد و با دیپلماسی فعالی که انشالله شاهد خواهیم بود هم بتوان از ظرفیت های کشور های منطقه در جهت پیشرفت و امنیت منطقه استفاده کرد و هم جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از این انرژی و پتانسیل خوبی که در حوزه دیپلماسی فراهم شده ظرفیتهای خوبی را جهت تحقق اهداف کشورمان پای کار بیاورد.

عزیزی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به سوریه و دیدار و گفتگو با بشار اسد ، اظهار کرد: ندر این نشست هم موضوعات مهمی از  جمله مسائل منطقه  ای و نقش جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه ای و همچنین مسائل اقتصادی مطرح گردید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس خاطرنشان کرد: در این سفر در رابطه با توسعه روابط، عمق بخشی به روابط فی مابین و بهره گیری از روابط مشترک و تاثیر گذاری به مسائل منطقه ای مباحثی مطرح گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه