English

هانی زاده در گفت وگو با موج:

حضور امیرعبداللهیان در نشست بغداد یک ابتکار در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای بود / این حضور گام مثبتی از سوی ایران برای کاهش تنش با کشورهای عرب تلقی می‌شود

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: حضور امیرعبداللهیان در نشست بغداد یک ابتکار کاملا دیپلماتیک منطقه ای بود.

حضور امیرعبداللهیان در نشست بغداد یک ابتکار در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای بود / این حضور گام مثبتی از سوی ایران برای کاهش تنش با کشورهای عرب تلقی می‌شود

حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به حضور حسین امیر عبدالهیان وزیر امورخارجه کشورمان در نشست بغداد ، اظهار داشت: حضور وزیر جدید امور خارجه ایران در نشست سران منطقه در بغداد یک ابتکار دیپلماتیک منطقه ای و در راستای ایجاد همگرایی بین ایران و کشورهای عرب منطقه تلقی می شود.

وی ادامه داد: از  آنجایی که سیاست دولت سیزدهم بر این است که تنش های میان ایران و کشورهای پیرامونی ایران مخصوصا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس کاهش یابد و یک نوع وفاق و همدلی میان ایران و این کشورها ایجاد شود، حضور اقای امیرعبدالهیان در نشست بغداد و سخنرانی کوبنده ایشان نشان داد که ایران همچنان در راستای حفظ امنیت منطقه و همچنین بومی سازی امنیت غرب آسیا تلاش می کند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: آمریکا بعد از دو دهه اشغال افغانستان و عراق با شکست مواجهه شده است و خروج شتاب زده آنها از افغانستان باعث بروز این شکست شده است.

هانی زاده با بیان اینکه باید امنیت منطقه به سمت بومی سازی حرکت کند، افزود: سیاست کلان جمهوری اسلامی ایران این است که هزینه های مسابقات تسلیحاتی در منططقه کاهش یابد و به سمت توسعه پایدار حرکت کند.

وی با اشاره به سخنرانی امیرعبدالهیان در نشست بغداد، افزود: آقای امیر عبدالهیان با سخنرانی خود مواضع جمهوری اسلامی ایران را نسبت به حضور نامشروع آمریکا در منطقه و همگرایی ایران و کشورهای عرب منطقه نشان داد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی  در پایان با بیان اینکه انتظار می رود دولت عراق نتایج و یا خروجی این نشست را عملا در عرصه های میدانی عملیاتی کند، خاطرنشان کرد:  این حضور یک گام مثبتی از سوی ایران برای کاهش تنش های منطقه ای تلقی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه