English

سجادی در صحن علنی:

امروز تحول در ورزش نه خواست ما بلکه یک ضرورت است/ در ایران مال مرکز واکسیناسیون احداث کردم

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: تحول در ورزش یک ضرورت است.

امروز تحول در ورزش نه خواست ما بلکه یک ضرورت است/ در ایران مال مرکز واکسیناسیون احداث کردم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دفاع از برنامه های خود اظهار کرد: چرایی و چگونگی تحول از تغییر نگاه سیاست ها و راهبردها شروع می شود.

وی ادامه داد: باید با نگاهی فرابخشی و با تعامل گسترده با دیگر دستگاه ها ورزش را در جایگاه اصلی خود قرار داد.

سجادی با بیان اینکه وزارت ورزش می تواند پیشتاز تحول در دولت مردمی باشد، افزود:  امروز تحول نه خواست ما بلکه یک ضرورت است.

وزیر پیشنهادی ورزش افزود: امروز ورزش همگانی کاهش دهنده هزینه های درمان است . ورزش همگانی را باید در سطح شهرها ببینیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد: وزارت ورزش باید نقش ستادی و تعاملی داشته باشد و استعداد جوانان را پرورش داده و در آنها شکوفایی ایجاد کند، همچنین چنانچه جوانان موتور پیشران کشور هستند، وزارت ورزش و جوانان نیز به عنوان پیشران دولت خواهد بود.

سجادی در ادامه با تأکید بر اینکه نقش ورزش و تحرک در کاهش هزینه‌های بیمارستانی غیرقابل انکار است، گفت: بسیاری از مولفه های امروز و حرکت های اجتماعی از ورزش تأثیر می‌گیرد و روحیه پهلوانی و مروت را در جامعه بازآفرینی کرده و منشأ مساوات خواهد بود. همچنین روح تعاون و همبستگی اجتماعی را تقویت می‌کند.

وی در ادامه با تأکید بر هوشیاری نسبت به برنامه‌های دشمن در حوزه ورزش بیان کرد: غفلت ما باعث شده ظرفیت‌های عظیم ورزشی تحلیل رود و ما قصد داریم ظرفیت بالقوه ورزش را برای ایثار اجتماعی به فعلیت برسانیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اضافه کرد: جبهه فرهنگی انقلاب، گروه‌های جهادی، بدنه هنر، فعالان رسانه‌ای، استارت‌آپ‌ها، خیریه‌ها، مساجد و NGOها باعث شده صدها سمن جوانانه شکل بگیرد که همراه با آرمان‌های انقلاب هستند.

سجادی در ادامه با بیان اینکه معقتدیم رویش‌های انقلاب اسلامی صدها برابر ریزش آن بوده، تأکید کرد: بخش مهمی از بدنه وزارتخانه باید متعلق به جوانان باشد و جریان‌های خودجوش آنها را حمایت کند لذا آمده‌ایم تا تحول را با کمک شما رقم بزنیم و رأی شما شجاعت و حرکت ما را دو چندان می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به جمعیت 70 درصدی متولدین بعد از انقلاب یادآور شد: آنها انقلاب را ندیده‌اند اما پای آن ایستاده‌اند که اتفاقی مبارک است لذا باید با آنها کارهای بزرگی انجام دهیم که هر کجا کار بزرگ انجام شده جوانان پای کار بوده‌اند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه داد: تا کی جوانان ناامید باشند؛ ما وزارتخانه را قرارگاه مسائل جوانان خواهیم کرد و نیازهای آنها را برطرف کرده و استعدادها را شکوفا می‌کنیم که نیازمند تعامل با همه دستگاه‌ها است.

سجادی اضافه کرد: دشمن همه تلاش خود را برای ناامید کردن جوانان به کار گرفته است ولی ما وزارتخانه را تبدیل به پایگاه ایجاد امید می کنیم.

سجادی ادامه داد: معرفی بنده به عنوان یک افتخارآفرین در مسئولیت وزارت ورزش موجب خوشحالی بنده بود چرا که 17 سال از دوران جوانی خود را در تیم ملی دو و میدانی گذرانده و به اندازه وسعم تلاش کردم البته که لیاقت مردم بیش از این ها بود و تعدادی مدال و رکورد که متاسفانه هنوز پابرجا است و ان شاءالله هرچه زودتر باید ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: بنده حس می کنم که ورزشکاران با چه مشکلاتی روبه رو هستند چرا که 17 سال وزنم را در 60 کیلوگرم نگه داشتم و می دانم که اگر ورزشکاری، کشتی گیری بخواهد سر وزن بماند با چه مشکلاتی مواجه است، همچنین می دانم ورزشکاری که تا صبح نخوابیده و سلول هایش به خاطر تمرین شدید در اردوها می خواهند بیرون بزنند یعنی چه، همچنین می دانم ورزشکاری که شب تا صبح نخوابیده و با خستگی در برف، آفتاب و بدون امکانات در مسابقات بین المللی رقابت کند با چه مشکلاتی روبه رو است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اضافه کرد: اگر بنده در المپیک آتلانتیک و پس از مسابقه ساعت 10:30 و ثبت رکورد مسابقات دو 10 هزار متر ساعت 1:30 دقیقه بامداد بالاترین استقبال از من تحویل بلیط به تهران بود به جای آنکه به بنده اجازه حضور در این کشور برای دیدن مسابقات فینال را بدهند با مصائب این حوزه آشنا هستم روزی که در وزارت ورزش بودم به تمامی مسئولان گفتم که اگر ورزشکاری در دوره مقدماتی حذف شد اجازه دهید تا پایان مسابقات بماند و بازی ها را ببیند و کسب تجربه کند و ارمغانش را به کشور بیاورد.

سجادی تصریح کرد: بنده هم با درد در ورزش آشنا هستم هم با درمان؛ وقتی در میادین مختلف شرکت می کردم می دیدم که ورزشکار سایر کشورها توسط یک تیم کامل اعم از مربی، بدنساز، ماساژور و ... حمایت می شوند لذا در صورت حضور در وزارت ورزش اجازه نمی دهم ورزشکاران من در میادین بین المللی غریب باشند.

 وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم عنوان کرد: یکی از افتخاراتم داشتن مقام چهارمی در مسابقات جهانی کوباست. در این مسابقات برای بنده بلیطی تهیه شد که57 ساعت در مسیر بودم، افرادی که در مسابقات بین المللی شرکت کرده اند می دانند فردی که 57 ساعت در مسیر بوده و هیچ استراحتی نکرده چطور می تواند مسابقه دهد، بنده در آن دوره نفر چهارم شدم در حالی که نفر اول همان رکورد مرا ثبت کرد. در آن مسابقه نه تنها عضلات پاهایم بلکه تمام عضلات گردنم نیز درد می کرد. بنده اینگونه درد کشیده ام لذا می خواهم در خدمت مردم و ورزشکاران باشم.

وی با بیان اینکه عدالت در ورزش جزو اصول غیرقابل انکار است، افزود: نمی شود بسیاری از استعدادهای ما در اقصی نقاط کشور بمانند و ما حرف از عدالت بزنیم، نمی توانیم شاهد باشیم برخی از استان ها و شهرها تیم ورزشی نداشته باشند. امروز از ورزش در دنیا به عنوان ابزاری برای افزایش شور، نشاط و انسجام یاد می شود لذا داشتن تیم ورزشی در میادین مختلف اثر فوق العاده ای در مناطق کم برخوردار دارد این یعنی عدالت و برخورداری؛ افزایش سرانه ورزش نیز یکی از موضوعات مهم بوده که در دستورکار است چرا که برای جمهوری اسلامی شایسته نیست از استاندارد سرانه ورزشی 3 متری در دنیا کمتر از یک متر داشته باشیم. ما علاقمندیم که در ایران این مهم رخ داده و شاهد پیشرفت ها در کشور باشیم.

سجادی با بیان اینکه ما ایرانی هستیم و ایران را با هیچ کجای دنیا عوض نمی کنیم، ادامه داد: ورزشکاری به کشور مغولستان رفته و با رژیم اشغالگر قدس مسابقه داده و مدالش را به این کشور هدیه می کند. نمی خواهیم بعد از این همه سال شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

وی با بیان اینکه 6 هزار مکان ورزشکاری به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است، عنوان کرد: تمامی باشگاه داران و سرمایه گذاران ورزشی چشم و امیدشان به ما بوده تا برایشان کاری انجام دهیم، همچنین 4 هزار مکان ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد و از این تعداد هزار و 234 پروژه ناتمام و 228 پروژه در مناطق محروم و کم برخوردار و 17 مکان ورزشی با پیشرفت بالای 90 درصد وجود دارد که با همکاری شما نمایندگان تلاش می کنیم سریعا به اتمام برسانیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به لزوم توسعه ورزش همگانی و قهرمانی، اضافه کرد: امروز ورزش همگانی کاهش دهنده هزینه های درمانی بوده و موجب شادی، نشاط و پویایی مردم می شود. باید اجازه دهیم ورزش همگانی در شهرها و استان ها تقویت شده و همه مردم توسعه این ورزش ها را در خیابان ها و شهر مشاهده کنند. آخرین اتفاق ورزشی که در خیابان ها دیدیم چه زمانی بوده است؟، از طرفی بنده هم در ورزش قهرمانی حضور داشته و هم تحصیلات مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت ورزش را طی کرده ام.

وی در پاسخ به انتقاد برخی نمایندگان مبنی بر نداشتن سابقه ایثارگری، افزود: بنده 9 سال با فرزندان شهدا و ایثارگران در بنیاد شهید رایگان کار کردم، آیا این سابقه انقلابی گری نیست؟ مدت ها برنامه های ورزشی حرم تا حرم را اجرا کردم، آیا این فعالیت ها انقلابی گری و فرهنگی نیست.

وی ادامه داد: با افتخار طی 4 سال گذشته عضو گروه جهاد هستم و ادای دین می کنم، این انقلابی گری نیست؟ برخی می‌گویند سجادی در گل گهر سیرجان که یک جای پولدار است آکادمی دومیدانی زده، آیا این جرم است؟ از گل‌گهر بپرسید هر موقع صحبت از پول کردند گفتم من در رابطه با دومیدانی پول نمی‌خواهم و یک ریال هم از این پروژه دریافت نکردم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: یکی از فرزندانم در سال 28 سال تا سه ماه گذشته بیکار بود، فرزند دیگر من سه ماه است که درخواست مربی‌گری داده اما اکنون بیکار است، چه زندگی لاکچری دارم؟! همه ما برای خدمت آمده‌ایم، فکر می‌کنم اگر بررسی‌ها چند روز دیگر ادامه می یافت شاید تهمت جاسوسی به من می ‌زدند.

سجادی گفت: در حوزه بانوان قول می دهم برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران این حوزه مستقل و خودکفا باشد و این امر در همه امور مربوط به ورزش بانوان که نیاز باشد محقق می‌شود.

وی ادامه داد: قول داده ام اگر وزیر شوم طرح آمایش سرزمین در حوزه ساخت و ساز را طی مدت 3 ماه تدوین کنم؛ با توجه به اینکه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت جهادی داشته‌ام تلاش خواهیم کرد محرومیت زدایی در مناطق مختلف را محقق و روند ساخت و سازها را بر اساس برنامه پیش ببریم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار کرد: در حوزه جوانان قرار شد قرارگاه یا هیأت امنا و شورای مشورتی تشکیل دهیم که این شورا متشکل از جوانان نخبه، دغدغه مند و همسو با گام دوم انقلاب خواهد بود. به آقای رئیسی نیز گفته‌ام اجازه دهید سطح این معاونت با دیگر معاونت‌های وزارتخانه متفاوت باشد و ارتقاء یابد بنابراین برای رفع دغدغه جوانان، با مشورت ایشان و شورای مشورتی اقدام خواهیم کرد.

سجادی در خصوص طرح برخی از مسائل از سوی نمایندگان گفت: برخی عنوان کردند که شما در انتخابات دو میدانی شرکت کرده و رأی نیاورده‌اید، طی 8 سال گذشته در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده‌ام؛ در سال 81 الی 82 که در سطح وزارت ورزش نیز مسئولیتی نداشتم در انتخابات این رشته شرکت کردم که فقط 7 رأی آوردم و بزرگان دیگری موفق شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی در خصوص زندگی لاکچری گفتند، زندگی من معلمی، هیأت علمی و بسیار ساده است، در خصوص مدیریت بولینگ و بیلیارد نیز باید بگویم در این حوزه کاری نداشته‌ام. همچنین برخی از مدیریت باشگاه سوارکاری می گویند که اینطور نیست، یکی از دوستانم درخواست کرد به صورت افتخاری و اسمی در جلسات هیأت مدیره آنجا شرکت کنم که آیا چنین موضوعی جرم است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: در خصوص مباحث مربوط به ایران مال باید بگویم بنده مشاور ورزشی، سلامت و پزشکی مجموعه اقتصادی غیردولتی و خصوصی هستم که ایران مال یکی از جاهایی است که اپراتوری و بهره برداری آن به عهده آنجا است؛ زمانی که کشور نیاز به 3 هزار تخت برای دوران نقاهت بیماران کرونایی داشت مثل شیر ایستادم و کار کردم؛ بنده قرارداد مشاوره دارم و همواره توانستیم مراکز واکسیناسیون احداث کنیم تا به مردم خدمت برسانیم.

سجادی اظهار کرد: در خصوص حضور 30 ساله در حوزه ورزش باید بگویم طی این سال‌ها فقط 4 سال معاون وزیر بودم و حتی 8 سال گذشته در ورزش حضور نداشتم؛ نمی‌دانم چرا این همه هجمه رخ می‌دهد. روزی به یکی از بزرگان گفتم اگر ما را از ورزش بیرون کنند از تاریخ که بیرون نمی‌رویم زیرا رکوردهایمان در دو میدانی وجود دارد.

وی گفت: قول می دهم تیم قوی در حوزه جوانان مستقر شود تا دغدغه آنها برطرف شود، همچنین باید بگویم سابقه من را می‌توانید از افرادی مانند نژادفلاح، عباسی، عرب‌سرخی، مقصودی نژاد بپرسید.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: در رابطه با تبدیل وضعیت ایثارگران باید بگویم وزارت ورزش در راستای اجرای بند (د) تبصره (20) بودجه 1400 این امر را حتما اجرایی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه