English

امیر رستگاری:

نمی‌ توانیم بیش از ده درصد از توانمندی‌های دفاعی را اعلام کنیم

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: ما برای غافلگیر کردن دشمن نمی‌توانیم بیش از ده درصد از دستاوردها و توانمندی‌های خود را اعلام کنیم.

نمی‌ توانیم بیش از ده درصد از توانمندی‌های دفاعی را اعلام کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره جایگاه و اهمیت صنایع دفاعی، گفت: به نظر متخصصان، صنایع دفاعی از راهبردی‌ترین صنایع همه کشورهاست و مأموریت آن تولید قدرت است.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به قدرت دست یابیم باید در عرصه علم و آگاهی به پیشرفت برسیم و در این عرصه نیاز به تحقیق، پژوهش و نیروی انسانی متخصص داریم و همه این‌ها زنجیره‌ای را ایجاد می‌کند که این زنجیره می‌تواند تولید قدرت کند.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: مهم‌تر از تولید قدرت، عوامل تولید کننده آن هستند؛ که امروز در تمامی صنعت‌های سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع، عوامل تولید قدرت ایجاد شده است و توانسته‌ایم نیروی انسانی متخصص را تربیت و در این مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، با مطالعات و پژوهش، سامانه‌های مورد نیاز را تولید و به یک تولید پایدار برسیم.

توانستیم تولید قدرت مبتنی بر دانش و توان داخلی داشته باشیم

امیر رستگاری گفت: اهمیت این موضوع این است که ما توانستیم تولید قدرت مبتنی بر دانش و توان داخلی داشته باشیم، این توانی است که می‌تواند تولید امنیت کند و برای کشور بازدارندگی ایجاد کند. همه این‌ها اهمیت صنایع دفاعی را نشان می‌دهد و این توان دفاعی در کنار نیروهای مسلح می‌تواند مولد قدرت و اقتدار باشد.

امیر رستگاری با اشاره به دستاوردهای سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: امروز در زیردریایی و عرصه دریا از موتورهای بسیار پیشرفته بی‌ال‌سی استفاده می‌کنیم و از سرریز دانش تولید موتورهای بی ال سی در زیر دریایی‌ها برای شناورها نیز استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در تولید موتورهای واترجت نیز به تولید صددرصدی و خودکفایی رسیده‌ایم و در شناورهای تولیدی وزارت دفاع از آن‌ها استفاده می‌کنیم و تا پایان سال به اولین موتور واترجت هزار و هفتصد اسب بخار دست می‌یابیم.

امیر رستگاری در خصوص مهم‌ترین دستاوردهای صنایع دریایی در یک سال گذشته گفت: ناوشکن دنا که جدیدترین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران است به تازگی به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد که توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تولید شده است و بسیاری از سامانه‌هایی که در آن استفاده شده، تجهیزات به‌روز، جدید و با قابلیت‌های بسیار بالاست. تجهیزاتی که بسیار پیشرفته‌تر از تجهیزات استفاده شده در شناورهای گذشته، مانند جماران و سبلان است.

وی ادامه داد: همچنین اولین ناو مین شکار، یعنی ناو مین شکار جمهوری اسلامی ایران شاهین را تولید کرده و در اختیار نیروی دریایی ارتش قرار دادیم که از چندین فناوری بسیار پیشرفته جهان در آن استفاده شده، بدنه این شناور کامپوزیتی است تا کمترین اثر را نسبت به مین‌های دریایی داشته باشد، همچنین بدنه آن دوجداره است و تمام تجهیزاتی که روی آن به کار رفته از فناوری پلیمر و کامپوزیت است. این شناور ۳۳ متر طول دارد که می‌خواهد در خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند، عملیات مین روبی را انجام دهد.

وی ادامه داد: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع توانسته اولین سامانه‌های کشف و انهدام مین‌های دریایی را در کمتر از یک سال بسازد، این سامانه رباتیک به کشف و انهدام مین‌ها کمک می‌کند. همچنین تجهیزات مختلفی را در اختیار نیروی دریایی سپاه قرار دادیم که از جمله می‌توان به سامانه‌های موشکی ساحل به دریا و قایق‌های تندرو اشاره کرد که می‌تواند قابلیت آفندی بسیاری به نیروی دریایی سپاه بدهد. در حوزه دریابانی نیز تعداد زیادی از شناورهای تندرو کلاس حیدر را به دریابانی ناجا داده‌ایم و از سوی دیگر اولین شناور تمام آلومینیومی با سرعت ۳۰ کیلومتر را تحویل دریابانی نیروی انتظامی دادیم.

امیر رستگاری ادامه داد: در حوزه غیر نظامی نیز تعداد زیادی شناور در اختیار سازمان کشتیرانی قرار داده‌ایم و این‌ها تنها بخشی از دستاوردهایی است که قابلیت گفتن دارد و ما برای غافلگیر کردن دشمن نمی‌توانیم بیش از ده درصد از دستاوردها و توانمندی‌های خود را اعلام کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه