English

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع:

به مرحله تولید موتورهای برون نفت دریایی دست یافته‌ایم

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: این سازمان در نقشه 5 ساله خود به دنبال تولید سامانه‌ها و زیرسامانه‌های قوای محرکه دریایی است.

به مرحله تولید موتورهای برون نفت دریایی دست یافته‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج، امیر رستگاری صبح امروز در اولین همایش پیشرانه‌های دریایی اظهار کرد: ما به 90 درصد اهداف خود در نقشه 5 ساله خود رسیده‌ایم و دستیابی به موتورهای توربینی جزء برنامه‌های آتی ماست.

وی در ادامه افزود: حوزه موتورهای دریایی جزء اولین حوزه هایی بود که کشور در آن تحریم شد، بنابراین ما هم باید به سرعت به این حوزه ورود می کردیم، بنابراین از موتورهای ریلی و خودرویی بهره بردیم و با تغییر کاربری، از این موتورها در حوزه دریایی استفاده کرده ایم. ما اکنون جزء معدود کشورهایی هستیم که موتورهای برون نفت را تولید کرده ایم که امروز رونمایی می شود. هدف گذاری بعدی ما افزایش توان این موتور است.

امیر رستگاری با اشاره به اینکه اکنون انواع موتورهای دیزر دریایی در کشور ساخته می شود اظهار کرد: در موتور ملی 87 D هم در مراحل پایانی تست خود و تا شهریور ماه سال آینده تست و تولید آن نهایی می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آشنایی زیاد در کشور با توان داخلی صنایع دریایی وجود ندارد و ما در این همایش می توانیم توانمندی‌های صنعتی کشور را در حوزه دریایی معرفی کنیم و همچنین بستری برای تضارب آرا و اندیشه‌ها و همچنین ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت فراهم کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه