English

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با موج:

امیرعبداللهیان دیپلمات حرفه ای و شناخته شده در سطح منطقه و دنیا است

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: امیرعبداللهیان دیپلمات حرفه ای و شناخته شده در سطح منطقه و دنیا است.

امیرعبداللهیان دیپلمات حرفه ای و شناخته شده در سطح منطقه و دنیا است

عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به برنامه های « حسین امیرعبدالهیان » وزیر پیشنهادی امورخارجه دولت سیزدهم، اظهار داشت: آقای امیرعبدالهیان دیپلمات حرفه ای و شناخته شده در سطح  منطقه ای و بین المللی است که بیش از سه دهه در حوزه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نقش داشتند .

وی با بیان اینکه مراحل کارشناسی و درواقع رشد و پیشرفت آقای امیرعبدالهیان به صورت تخصصی طی شده است، ادامه داد: آقای امیرعبدالهیان مدارج مدیریتی خود را طی کرده و در حد مدیرکل و معاون وزیر و سفیر فعالیت داشتند.

 رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی امورخارجه چهره ای هستند که در حوزه منطقه ای شناخت دقیق و عمیقی به واسطه مسئولیتی که داشتند،  دارند و از طرفی نیز در حوزه بین المللی هم نسبت به ایشان شناخت وجود دارد لذا  در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذارند.

گلرو افزود: نقشی که آقای امیر عبدالهیان در حوزه فلسطین بعنوان مسئله اصلی ما در جهان اسلام و منطقه داشتند، بارز است.

وی اظهار کرد: روزگذشته جلسه ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار شد که اقای امیرعبدالهیان برنامه های خوبی را ارئه دادند لذا امیدواریم که با هوشمندی و درایت و تعامل همه جانبه با حوزه های مختلف جغرافیایی و کشورهای دنیا بویژه همسایگان و همچنین با هماهنگی داخلی با تمام دستگاهها بتوانند آنها را اجرا کند.

 رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاست خارجی یک موضوع حاکمیتی است و تک دستگاهی نیست که بگوییم فقط وزارت امور خارجه می تواند کار کند بنابراین وزارت خارجه پیشران حرکت دیپلماسی و سیاست خارجی ماست. 

وی ادامه داد:  برنامه وزیر پیشنهادی امور خارجه مبنی بر این است که همه دستگاه ها را به کار خواهند گرفت تا بتوانند برنامه هایی که در حوزه سیاست خارجی مد نظر است در این مرحله تاریخی انجام دهند.

گلرو در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی هم در نقش نظارتی برنامه های وزیر پیشنهادی را دنبال می کند و توقع دارد که وزیر امور خارجه در تعامل نزدیک با مجلس برنامه ها را پیش ببرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه