English

عزیزی نماینده مجلس:

مجلس نگاه فیلترینگ و محدودسازی به فضای مجازی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث فیلترینگ به هیچ وجه در این طرح مطرح نیست چرا که مجلس شورای اسلامی هیچ وقت نگاه فیلترینگ و محدود سازی و مسدود سازی فضای مجازی را در دستور کار ندارد.

مجلس نگاه فیلترینگ و محدودسازی به فضای مجازی ندارد

ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، اظهار داشت: این موضوع فعلا در سطح یک طرح مطرح شده است و تا زمانی که بخواهد به یک قانون تبدیل بشود باید مسیر پرفراز و نشیبی را طی کند.

وی با بیان اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نیازمند کار کارشناسی و بررسی های همه جانبه می باشد، گفت: آنچه مسلم است ما امروز به فضای مجازی و ظرفیتی که در اختیار همه بشریت است به عنوان یک فرصت نگاه کنیم.

*نگاه ما به فضای مجازی نگاه صرفا تهدیدی نیست بلکه آنرا فرصت می دانیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه ما به فضای مجازی نگاه صرفا تهدیدی نیست بلکه آنرا فرصت می دانیم ، تصریح کرد:  باید آسیب ها و مشکلاتی را که فضای مجازی برای گروه‌هایی از جامعه ایجاد می کند را به حداقل برسانیم.

عزیزی عنوان کرد: موضوع اصلی در طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی این است که دامنه آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی به حداقل برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بحث فیلترینگ فضای مجازی ،اظهار داشت: بحث فیلترینگ به هیچ وجه در این طرح مطرح نیست چرا که مجلس شورای اسلامی هیچ وقت نگاه فیلترینگ و محدود سازی و مسدود سازی فضای مجازی را در دستور کار ندارد.

وی اظهار کرد: ما امروز در فضای مجازی با انواع و اقسام کلاهبرداری ها، سرقت ها، اقدامات خباثت آمیز گروه های کلاهبرداری و همچنین با برخی از نگرانی خانواده ها روبرو هستیم که اساسا استفاده درست و منطقی و هوشمندانه و بهره گیری صددرصدی از فرصت فضای مجازی جزو اهداف ماست و کسی حاضر نیست از این فرصت چشم پوشی کند.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل 85 قانون اساسی این طرح را به کمیسیون های تخصصی داد برای این است که دغدغه‌های مردم کامل دیده شود و نظرات کارشناسی در این باره ارائه گردد تا زمانی که به قانون تبدیل می شود همه مردم ما با آرامش خاطر و اعتماد و با آسیب های حداقلی از ظرفیت های فضای مجازی بهره ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه