English

گودرزوند چگینی در موافقت با کلیات لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰:

تصویب کلیات لایحه بودجه مترادف با صلب مسئولیت از مجلس نیست

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت:

تصویب کلیات لایحه بودجه مترادف با صلب مسئولیت از مجلس نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، مهرداد گودرزوندچگینی در نشست علنی امروز  در موافقت با کلیات  لایحه بودجه ۱۴۰۰ ،اظهار داشت: بودجه کشور سند هدایت گر و ریل گذار یکسال آینده کشور به شمار می آید.

وی ادامه داد: اگر به لایحه اصلاحی از جانب دولت توجه شود درمی یابیم که اشتراکات خوبی با اصلاحات گزارش کمیسیون تلفیق دارد. اصلاحات ساختاری بودجه کار کوتاه مدت یک ساله نیست بلکه حداقل نیاز به 5 سال برنامه ریزی دارد.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار در دو بعد شکلی و محتوایی باید محقق شود ادامه داد: اصلاح ساختار باید به منظور کاهش وابستگی بودجه به نفت باشد. کشوری که بیش از 70 سال وابستگی به نفت دارد نمی تواند یک شبه از نفت رها شود اما اصلاحیه ای که دولت در لایحه برگشتی به مجلس انجام داد از این منظر قابل توجه است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه این اصلاحات نشان می دهد که دولت پذیرفته کلیات بودجه دارای نواقصی بوده است تصریح کرد: تصویب کلیات مترادف با صلب مسئولیت از مجلس نیست بلکه پس از تصویب کلیات می توانیم جزئیات را مو به مو مورد رسیدگی قرار دهیم.

وی با اشاره به کاهش نسبی هزینه ها تا 40 هزار میلیارد تومان گفت: در زمینه برداشت از صندوق توسعه ملی نیز رقم برداشت از 75 به 36 هزار میلیارد کاهش پیدا کرده است و این موارد از نکات مثبت لایحه اصلاحی است.

گودرزوند چگینی واقعی کردن درآمدهای مالیاتی را یکی دیگر از نکات مثبت لایحه بودجه برشمرد که 50 هزار میلیارد تومان در بخش درآمدی این حوزه افزوده است و گفت: توجه به شفاف سازی یکی دیگر از نکات مثبت لایحه اصلاحی به شمار می آید.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از اصلاحات انجام شده در کمیسیون تلفیق برای رسیدگی مجدد به لایحه بودجه تصریح کرد: یکی از نکاتی که درتلفیق به آن توجه شد اخذ مالیات از مالکان خودرودها لوکس بود که برخی هجمه ها نسبت به این مصوبه نیز وارد شد.

وی خواستار رأی مثبت نمایندگان به لایحه اصلاحی بودجه شد و عنوان کرد در این بودجه به دارو، ارز، کالاهای اساسی و تورم پرداخته شده نباید تورم سال آینده را فقط به گردن بودجه بیاندازیم چرا که تورم عوامل بسیاری دارد. باید در بررسی بودجه نگاه کارشناسی داشته باشیم و عینک مدیریت سیاسی را باید از چشم برداشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه