English

میرسلیم در مخالفت با کلیات لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰:

در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به اشتغال، تورم و رکود توجهی نشده است

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بهره‌برداری‌های تبلیغاتی، سیاسی و انتخاباتی خودش را در سه ماه سال آینده انجام می‌دهد.

در لایحه بودجه 1400 به اشتغال، تورم و رکود توجهی نشده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،   سیدمصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال 1400 کل کشور، ضمن مخالفت با کلیات آن گفت: بودجه هر کشور متناسب با مسائل مالی آن و در راستای رفع مشکلات اساسی تنظیم می‌شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه اصلاح شده نسبت به بودجه قبلی 3 الی 4 درصد تغییر کرده و در این میان صرفاً برخی از اصلاحات مد نظر کمیسیون تلفیق مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروزه مسئله اشتغال، رکود و تورم از جمله مشکلات اساسی کشور به شمار می‌روند که در این بودجه به هیچ کدام از این مشکلات توجه جدی نشده است؛ در واقع بودجه ارائه شده بر مبنای هزینه‌ها و بدون توجه به درآمدها تدوین شده است.

میرسلیم ادامه داد: همچنین در کمیسیون تلفیق دلار 4200 تومانی به نقد کشیده شد اما در اصلاحیه ارائه شده توجهی به این موضوع نشده که این امر بیانگر ویژه‌خواری‌ها و فسادزا بودن بودجه است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس افزود: قطعاً دولت اصلاحات کمیسیون تلفیق را اجرایی نخواهد کرد و این موضوع دست مجلس شورای اسلامی را سال آینده خواهد بست؛ به عبارتی دولت بهره‌برداری‌های تبلیغاتی، سیاسی و انتخاباتی خودش را در سه ماه سال آینده انجام می‌دهد و در ادامه نمایندگان با مشکلات جدی روبرو خواهند شد و نمی‌توانند پاسخگوی مردم باشند.

میرسلیم در پایان خاطرنشان کرد: این نوع ارائه بودجه صرفاً سبب افزایش مشکلات می‌شود از این رو نباید با بودجه چند دوازدهم مخالفت شود زیرا حداقل به مشکلات نمی‌افزاید و در صورت نیاز به تغییر با توجه به شرایط تورم 20 درصدی می‌توان اقدامات مناسبی انجام داد

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه