English

وزیر امور خارجه:

بازگشایی محور‌های مواصلاتی منطقه موجب رونق اقتصادی ارس می شود

وزیر امور خارجه ایران گفت: بازگشایی محور‌های مواصلاتی منطقه موجب رونق اقتصادی ارس می شود.

بازگشایی محور‌های مواصلاتی منطقه موجب رونق اقتصادی ارس می شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمدجواد ظریف در این بازدید‌ها که با همراهی استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان این استان صورت گرفت در جریان وضعیت تبادلات مرزی دو کشور قرار گرفت.

بازدید از ایستگاه راه‌آهن و گمرک جلفا در نخجوان و پل مرزی ایران و آذربایجان از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به نخجوان بود.

ظریف در حاشیه این بازدیدها، با ابراز خشنودی از پایان جنگ قره‌باغ و ابراز امیدواری به برقراری صلح و دوستی در منطقه، گفت: الان زمانی است که همه ما باید نگاه رو به جلو داشته باشیم.

وی با اشاره به مذاکرات خود با مقامات کشور‌های منطقه اظهار کرد: رفع انسداد خطوط مواصلاتی میان کشور‌های همسایه که در اثر بحران قره‌باغ اتفاق افتاده بود مورد تاکید قرار گرفت و تحقق این موضوع به نفع همه خواهد بود.

ظریف تصریح کرد: اولین خط مواصلاتی که می‌تواند بازگشایی شود خط جلفا- نخجوان- ارمنستان است که موجب رونق دوباره منطقه جلفا و ارس می‌شود.

وزیر امور خارجه ایران گفت: امکانات بسیار زیادی در کشور‌های منطقه وجود دارد و ما می‌توانیم با همکاری، راه را برای درگیری ببندیم و صلح پایدار را در منطقه شاهد باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی هم در گفتگو با وزیر امور خارجه کشورمان، پیگیری برای بازگشایی خطوط ریلی ایران و آذربایجان از مسیر جلفا و تسهیل ارتباطات و مراودات مرزی دو کشور را خواستار شد.

محمدرضا پورمحمدی با اعلام آمادگی برای مشارکت فعال در بازسازی قره‌باغ، ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت وزارت امور خارجه زمینه توسعه روابط آذربایجان شرقی و کشور‌های همسایه در همه زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه