English

مدیر عامل منطقه آزاد ارس:

منطقه آزاد ارس شرکت های دانش بنیان و فناور حمایت می کند.

مدیر عامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت:صندوق پژوهش و فن آوری ارس از تمام شرکت های دانش بنیان و فناور حمایت می کند.

منطقه آزاد ارس شرکت های دانش بنیان و فناور حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محسن نریمان در آیین بهره برداری از مرکز نوآوری ارس و رونمایی از محصولات فن آور  اظهار داشت: صندوق پژوهش و فن آوری ارس برای خدمت رسانی به شرکت های دانش بنیان و نوآور تشکیل شده است و از تمام شرکت های دانش بنیان و فناور حمایت می کند.

وی افزود: این صندوق از شهریورماه سال گذشته تاسیس شده است و اولین صندوق در بین مناطق آزاد کشور و نیز اولین صندوق در شمال غرب کشور می باشد. 

مدیر عامل منطقه آزاد ارس خدمات ارائه شده توسط این صندوق را ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناور و دانش بنیان, صدور انواع ضمانتنامه و تضمین سرمایه گذاری خطرپذیر اعلام کرد و افزود : تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد برای شرکت های دانش بنیان و با کارمزد ۱۱ درصد برای سرمایه در گردش و تولیدات صنعتی برای شرکت های دانش بنیان و فناور نوپا پرداخت می شود.

نریمان همچنین در خصوص مرکز رشد واحدهای فناور ارس گفت: سازمان منطقه آزاد ارس  در سال ۹۷ مرکز رشد واحدهای فناور منطقه را با کسب مجوز رسمی از وزارت علوم تاسیس کرده است و در این مدت کسب رتبه اول در بین مراکز رشد استانی بر اساس پایش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز کسب رتبه برتر در بین مناطق آزاد بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور از مهم ترین دستاوردهای حوزه فناوری این سازمان می باشد.

وی با تشکر از معاونت  علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از صندوق پژوهش و فناوری ارس افزود: در این منطقه آزاد امکانات و بسترهای مناسبی برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان، فناور و نوپا ایجاد شده است و ما از همه متخصصین این حوزه حمایت می کنیم.

نریمان افزود: ما در منطقه آزاد ارس با اقبال حضور دانشگاه ها مواجه هستیم در همین راستا توافقاتی با چند دانشگاه خارجی صورت گرفته است که حضور این دانشگاه ها در کنار دیگر دانشگاه ها و پردیس ها، در آینده نزدیک منطقه را به قطب علمی آموزشی دانشجویان بین المللی تبدیل می کند.

پریسا بهلولی مدیرعامل مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس نیز در این مراسم گزارشی از برنامه های پیش رو و آتی و عملکرد معاونت اقتصادی در حوزه فناوری، نوآوری و دانش بنیان را ارائه  کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از چندین محصول نوآورانه  که توسط شرکت های مستقر در مرکز رشد واحدهای فن آور ارس تولید شده بود رونمایی و از پنج شرکت فناور و دانش بنیان برگزیده منطقه تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه