English

سلیمی در گفتگو با موج:

باید مراقب اقدامات کشورهای متخاصم در استفاده از واکسن برای ترور بیولوژیک باشیم/ دولت شفافی نداریم

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پولی که برای خرید واکسن کرونا تهیه شد، کجاست؟ آیا این پول داخل کشور است؟ اگر داخل کشور بوده چطور انتقال داده شد؟

باید مراقب اقدامات کشورهای متخاصم در استفاده از واکسن برای ترور بیولوژیک باشیم/ دولت شفافی نداریم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، بحث دریافت یا تولید واکسن کرونا داغ است و دولتمردان درصدد تامین آن برای جمعیت ایران برآمده اند در این میان رهبر معظم انقلاب در سخنانی تلویزیونی به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم به این مسئله اشاره کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از سخنان خود ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: «آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها را برای آزمایش روی ملت‌های دیگر است.»

ایشان افزودند: «البته با سابقه‌ای که فرانسوی‌ها در قضیه خون های آلوده دارند، به آنها هم خوش‌بین نیستم اما تهیه واکسن از کشورهای دیگر هیچ مشکلی ندارد.»

*دولت شفافی نداریم

در اینباره حجت الاسلام علیرضا سلیمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره عدم خرید واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس، اظهار داشت: هنوز خاطره خون های آلوده (ایدز) را که از سوی فرانسوی ها رخ داد فراموش نکرده ایم.

وی با بیان اینکه در مورد اثربخشی واکسن آمریکا و انگلیس، گفت: ما هر روز شاهد تلفات گسترده ای در آمریکا و انگلیس هستیم و عددهای عجیب و غریبی از ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا به گوش می رسد لذا در اینباره سوالی مطرح هست که با وجود ساخت واکسن چرا هر روز شاهد افزایش آمار ابتلا و مرگ در این کشورها هستیم؟

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  ممکن است واکسن های آمریکایی و انگلیسی تغییر ژنتیکی ایجاد کنند، افزود: با توجه به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه نباید بر روی کره زمین ایرانی وجود داشته باشد و نسل آنها باید منقرض شود، این نگرانی وجود دارد نوع واکسنی که به ایران ارسال می شود دستکاری شده باشد.

سلیمی تصریح کرد: دانشمندان داخلی 4 نوع  واکسن را برای درمان کرونا تولید کرده اند لذا چه ضرورتی دارد در این شرایط به سمتی حرکت کنیم که تردید وجود دارد.

وی با اشاره به صحبت های امروز رییس جمهور مبنی بر اینکه برخی شرکت‌های خارجی می‌خواستند واکسن را روی مردم ما آزمایش کنند اما وزارت بهداشت ما به درستی این درخواست را قبول نکرد، گفت: آمریکایی ها بدانند مردم ایران موش آزمایشگاهی هیچ کشوری نیستند. ما باید این موضوع را همواره مد نظر داشته باشیم که آمریکا رویکردی خصمانه نسبت به ملت ایران داشته و دارد و مطمئن باشیم که واکسن کرونای آمریکایی به فرض هم که نتیجه‌بخش باشد در مورد ملت ایران، آمریکا این واکسن را دستکاری خواهد کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا رییس جمهور بعد از اینکه رهبری خرید واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع اعلام کردند، تغییر موضع دادند و تا قبل از این دم از خرید واکسن آمریکایی می زدند،  اظهار داشت: جای تعجب است که امروز آقای روحانی در خواست کشورهای دیگر برای آزمایش واکسن روی مردم ما را مطرح کردند چرا که باید این مسئله را زودتر مطرح و شفاف سازی می کردند نه اینکه بعد از ورود مقام معظم رهبری به این موضوع چنین مسئله ای را مطرح می کردند.

سلیمی با بیان اینکه دولت شفافی نداریم، تصریح کرد: معلوم نیست دولت پولی که اعلام کرد برای خرید واکسن تهیه شده را از چه طریقی فراهم کرده است؟!

وی تصریح کرد: 55 میلیارد دلار ارز ٤٢٠٠ تومانی حراج شد، این مقدار از پول برای اداره 3 سال کشور است اما مشخص نشد به چه کسی داده شد!

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ابتدا می گفتند پول واکسن کرونا تامین شده است بنابراین چند سوال مطرح است که آیا این پول داخل کشور است؟ اگر داخل کشور بوده چطور انتقال داده اند؟ لذا دولت باید شفاف در اینباره توضیح دهد.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های دشمنی آمریکا و متحدانش علیه ملت ایران ترور بیولوژیک است و واکسن یکی از راه های رسیدن به این مقصود است و باید همواره مراقب اقدامات کشورهای متخاصم در ارتباط با این موضوع یعنی استفاده از واکسن برای ترور بیولوژیک باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه