English

آزادیخواه در گفتگو با خبرگزاری موج:

آقای رییس جمهور به جای نگاه تقابلی با مجلس، نگاه تعاملی داشته باشد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت های آقای روحانی در مورد نظارت مجلس بر کار وزرا خلاف قانون اساسی است.

آقای رییس جمهور به جای نگاه تقابلی با مجلس، نگاه تعاملی داشته باشد

حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به صحبت های رییس جمهور مبنی بر اینکه مجلس نمی تواند بر کار وزرا نظارت کند، اظهار داشت: یک اشکال بسیار جدی بر آقای روحانی وارد است و آن اینکه خود آقای روحانی یک حقوقدان است اما صحبت هایی که مطرح می کند کاملا برخلاف قانون است.

وی ادامه داد: اینکه آقای روحانی بخواهد مجلس را مسلوب الاختیار کند خلاف قانون اساسی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در اصول متعدد قانون اساسی، حوزه نظارتی مجلس فراگیرترین حوزه نظارت به لحاظ تذکر کتبی، شفاهی، تحقیق و تفحص، سوال و استیضاح است. اینکه رییس جمهور لایحه های نظارتی مجلس را منکر شود و بگوید مجلس نمی تواند نظارت کند باعث تعجب است.

آزادیخواه گفت: در تلاش های آقای روحانی برای ارتباط با کدخدا توفیقی حاصل نشد؛ بنابراین باید در این شرایط بیشتر به فرموده مقام معظم رهبری عمل کند و مسیر تعاملی را در پیش بگیرد.

بیشتر بخوانید:

آقای حقوق‌دان در مسیر سرهنگ‌ها/ سنگ‌اندازی روحانی در ریل بهارستان

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت:  آقای روحانی، هفت سال وقت‌شان را گذاشتند که  با کشورهای بیگانه گفتگو و مذاکره کنند. نگاهی که آقای رییس‌جمهور داشت، تعامل با دنیا محوری‌ترین حرکتی بود که مطرح کردند. مذاکره و برجام محصول این  پیوند بود که خروجی برای کشور ما نداشت. مشکلات مردم را به مذاکره ( برجام) پیوند زدند. امروز آقای روحانی با بیان اینگونه سخنان فرار رو به جلو می‌کند. مردم شکاف و مشکلات جاری کشور را می‌بینند. ایشان امروز باید پاسخگو باشد، نه اینکه طلبکار. آقای رییس‌جمهور باید به مجلس و مردم پاسخ دهد که با طرح‌های خودشان مسبب مشکلات جاری هستند.

وی با بیان اینکه آقای رییس جمهور برای فرار از پاسخگویی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند، تصریح کرد: اظهارات رییس جمهور در خصوص قوانین از روی استیصال است؛ چرا که مجلس شورای اسلامی دولتی را وادار به کار کرده که در این سال‌های اخیر منفعلانه عمل کرده بود. 

آزادیخواه اظهار کرد: آقای روحانی نباید سخنانی را مطرح و بر زبان آورند که این صحبت‌ها مشکلی را حل نمی‌کند، مردم امروز انتظار اشتغال، کار، معیشت دارند نه بیان سخنانی که بیشتر نشان از حاشیه دارد تا کار عملی دولت. آقای روحانی بهتر است در متن و بین مردم باشد تا مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها حل شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رییس جمهور به جای نگاه تقابلی با مجلس باید نگاه تعاملی داشته باشد تا دو قوه بتوانند دست در دست هم مشکلات کشور را حل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    شما رسانه ای جناحی هستید و نظرات همه مردم ایران را منتشر نمی کنید برای شما نیز باید متاسف بود که خودرا روزنامه نگار و بی طرف می دانید

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه