English

برای نخستین بار انجام شد؛

شلیک موفق موشک آذرخش از پهپاد کرار در رزم پهپادی ارتش

پهپاد کرار با شلیک موشک هوابه‌هوای آذرخش یک هدف هوایی با سطح مقطع راداری کم و در ارتفاع بالا را با موفقیت مورد اصابت و انهدام قرار داد.

شلیک موفق موشک آذرخش از پهپاد کرار در رزم پهپادی ارتش

به گزارش خبرگزاری موج، در دومین روز از تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش و در اجرای مراحل عملیاتی این تمرین، پهپاد کرار رهگیر نیروی پدافند هوایی ارتش با موفقیت عملیات رهگیری هوایی و انهدام اهداف متخاصم را اجرا کرد.

در این بخش از رزمایش، پهپاد کرار با شلیک موشک هوابه‌هوای آذرخش یک هدف هوایی با سطح مقطع راداری کم و در ارتفاع بالا را با موفقیت مورد اصابت و انهدام قرار داد.

تیراندازی پهپاد کرار با استفاده از محموله تیربار و انهدام اهداف متخاصم هوایی از دیگر اقدامات عملیاتی انجام شده در این بخش از تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش بود.

همچنین انهدام اهداف سطحی، استحکامات و مواضع دشمن با پهپاد‌های کرار مجهز به بمب‌های ۵۰۰ پوندی MK-۸۲ نیز در این مرحله از تمرین رزم پهپادی ارتش با موفقیت انجام شد.

امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات و سخنگوی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با بیان اینکه پایش مداوم و مستمر مرز‌ها با استفاده از پهپاد‌های رزمی آماده عملیات، بخشی دیگر از اقدامات اجرایی در قالب تمرین رزم بزرگ پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: کار پایش و رصد مرز‌های کشور که حراست و پاسداری از آن‌ها بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است، امروزه به صورت کاملا دقیق با استفاده از سامانه‌های پهپادی مجهز به انواع دوربین‌های مراقبت، شناسایی و سامانه‌های جمع آوری اطلاعات الکترونیکی انجام می‌شود.

وی گفت: در این مرحله از تمرین، تعدادی از پهپاد‌های ارتش در امتداد مرز‌های زمینی، عملیات شناسایی، اهداف ثابت و متحرک را با موفقیت انجام دادند.

معاون عملیات ارتش ادامه داد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران قادر است با بهره گیری از انواع پهپاد‌های رزمی برد بلند هرگونه تجاوز دشمن را به شدت پاسخ داده و اهداف مورد نظر را در برد ۲۰۰۰ کیلومتری مورد هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

نخستین تمرین مشترک و بزرگ رزم پهپادی ارتش آغاز شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه