English

نخستین تمرین مشترک و بزرگ رزم پهپادی ارتش آغاز شد

نخستین تمرین مشترک و بزرگ رزم پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران از امروز به مدت دو روز آغاز شد.

نخستین تمرین مشترک و بزرگ رزم پهپادی ارتش آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، نخستین تمرین بزرگ رزم پهپادی  ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت صدها فروند پهپاد از نیروهای چهارگانه ارتش صبح امروز در منطقه عمومی سمنان آغاز شد.

امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش در تشریح ابعاد مختلف این تمرین بزرگ با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از کشورهای توانمند جهان در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین محسوب می‌شود، گفت: در تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش انواع مختلف سامانه‌های پهپادی در نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش در شرایط رزم واقعی به اجرای مأموریت‌های تعریف شده خواهند پرداخت.

وی افزود: اجرای عملیات‌های رزمی پهپادی شامل رهگیری هوایی و انهدام اهداف هوایی با استفاده از موشک هوابه‌هوا، انهدام اهداف زمینی با استفاده از بمب‌ها و موشک‌های نقطه‌زن و همچنین بکارگیری گسترده پهپادهای انتحاری از جمله اقداماتی است که در بخش عملیاتی این تمرین اجرا می‌شود.

معاون عملیات ارتش تاکید کرد: پرواز پهپادهای نیروی دریایی ارتش از روی شناور در آب‌های جنوبی کشور، پرواز برد بلند پهپادهای انتحاری نقطه‌زن برای انهدام اهداف حساس و حیاتی در عمق خاک دشمن از طرح‌های تمرینی رزم پهپادی خواهد بود.

دریادار موسوی افزود: مشارکت یگان‌های پهپادی درگیر رزمایش از سایر نقاط کشور و همزمان پایش و رصد مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از دیگر اقدامات مهم این تمرین بزرگ رزم پهپادی است.

معاون عملیات ارتش با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پهپادی ارتش در حاشیه این تمرین، گفت: در این نمایشگاه، دستاوردهای جدید ارتش در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش به نمایش گذاشته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی