English

مقتدایی در گفتگو با خبرگزاری موج:

اقداماتی که بیرون از مرزهای ایران انجام می شود، مرتبط با ایران نیست/ اظهارات ضدایرانی پمپئو بیانگر شکست های آمریکا از جریان مقاومت است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی ها با طرح چنین موضوعاتی در تلاش هستند شکست های پی در پی خود از جریان مقاومت را جبران کنند.

اقداماتی که بیرون از مرزهای ایران انجام می شود، مرتبط با ایران نیست/ اظهارات ضدایرانی پمپئو بیانگر شکست های آمریکا از جریان مقاومت است

عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در خصوص واکنش وزیر خارجه آمریکا ( پمپئو ) به حملات راکتی به منطقه سبز بغداد و اتهام‌زنی به ایران، گفت: شکست آمریکایی ها در منطقه خاورمیانه به قدری آشکار است که سردمداران آمریکایی در تلاشند با انواع و اقسام فرافکنی ها توجیحاتی مبنی بر علت شکست خود بیابند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران آنقدر اقتدار و شجاعت دارد که اگر بخواهد کاری را انجام دهد به صورت علنی اعلام می کند بنابراین مجموعه اقداماتی که بیرون از مرزهای ایران انجام می شود به هیچ وجه مرتبط با ایران نیست.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آزار و اذیت های آمریکایی هاست که سبب شده ملت های منطقه و برخی از دولت های منطقه با آنان سر مخالفت داشته باشند حتی در مورادی که دولت ها را با خود همراه کرده اند خشم ملت های آن دولت ها پدید آمده است لذا این مسائل در دراز مدت خودش را نمایان خواهد کرد.

وی اظهار کرد: آمریکایی ها مجبور به ترک منطقه هستند چرا که آنها خوی سلطه گری دارند و منطقه خاورمیانه نشان داده است که سر سازگاری با سلطه را ندارد و دیر یا زود  باید از منطقه بروند.

مقتدایی با بیان اینکه آمریکایی ها باید اجازه دهند تا ملت های منطقه خودشان به نحو شایسته تصمیم گیری کنند، تصریح کرد: اگر دولتمردان جدید امریکا از مسیر گذشتگان خود برگردند و هوشیاری بیشتری از خودنشان دهند می توانند با هزینه کمتری منطقه را ترک کنند .

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل و دارای ساختارهای منظم و منسجم سیاسی است که در عرصه های مختلف توان مقابله با انواع و اقسام آزار و اذیت های آمریکا را داشته و دارد.

وی خاطر نشان کرد: طی سال های گذشته آمریکایی ها پرهزینه ترین تحریم ها را علیه ملت ایران اعمال کردند اما میبینیم که نتوانستند به واسطه آن تحریم ها نظام ایران را دچار فروپاشی کنند.

مقتدایی گفت: پمپئو شبه نظامیان را عامل این حمله راکتی می داند در حالی که گروه های مقاومت از بدنه مردمی عراق تشکیل شده اند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها با طرح چنین موضوعاتی در تلاش هستند شکست های پی در پی خود از جریان مقاومت را جبران کنند و گروه های مقاومت را در برابر ملت عراق قرار دهند.

وی تصریح کرد: پروژه های آمریکایی چند وجهی است و تلاش می کنند با پیوست رسانه ای به جریان مقاوت در عراق آسیب بزنند بنابراین مرور زمان اثبات خواهد کرد که شلیک ها برای چه هدفی انجام شده و آمریکایی ها روسیاه می شوند.

*رابطه ایران و عراق عمیق و اعتقادی است

مقتدایی گفت: این مهم در حالیست که ایرانیان نه تنها به منافع ملت مسلمان عراق حمله نمی کنند، بلکه خودشان را ملزم می دانند از منافع عراقی ها حمایت کنند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رابطه ایران و عراق به اندازه ای عمیق و اعتقادی است که هیچ موضوعی نمی تواند سبب جدایی دو ملت شود زیرا ما ملت امام حسین (ع) هستیم.

مقتدایی در پایان تاکید کرد: بنابراین هم اکنون یک جمهوری اسلامی مقتدر  و یک آمریکای در حال فروپاشی وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه