English

استقرار تیپ مکانیزه نیروی زمینی سپاه پاسداران در مرزهای شمال غربی کشور

به منظور محافظت از مردم و برقراری امنیت در نوار مرزی شمال غرب کشور تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران در مناطق خدا آفرین و جلفا مستقر شدند.

استقرار تیپ مکانیزه نیروی زمینی سپاه پاسداران در مرزهای شمال غربی کشور

به گزارش خبرگزاری موج، تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران در مرز‌های شمال غربی کشور مستقر شد. بر اساس اطلاعات ارائه شده، تانک‌ها و تجهیزات نظامی برای محافظت از مردم و برقراری امنیت در نوار مرزی شمال غرب کشور در مناطق خدا آفرین و جلفا مستقر شدند.

یک عضوسپاه پاسداران گفت: برابر دستور سلسه مراتب فرماندهی تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران ماموریت یافت برای دفاع از تمامیت ارضی کشورمان و دفاع از مناطق مردم ولایتمدار خداآفرین در این منطقه مستقر باشد.

بامداد یکشنبه ششم مهرماه امسال درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرز‌های مشترک دو کشور از سر گرفته شد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای نیرو‌های ارمنستان را آغاز کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغاز کننده حمله دانست. دو کشور حدود سه دهه است که برسر مالکیت منطقه قره‌باغ اختلاف دارند.

در سال ۱۹۹۴میلادی، به دنبال درگیری‌های ۴ ساله نظامی دو کشور، برخی دولت‌های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی