English

لاوروف:

ترکیه از توافق قره‌باغ حمایت می‌کند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ترکیه از توافق قره‌باغ حمایت می‌کند.

ترکیه از توافق قره‌باغ حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با همتای ارمنستانی خود با بیان اینکه توافق‌ آتش‌بس در قره‌باغ به درستی رعایت نمی‌شود گفت: ترکیه از توافق ارمنستان-آذربایجان درباره قره‌باغ که در مسکو حاصل شد، حمایت می‌کند.

لاوروف گفت: نهم و دهم اکتبر (جمعه و شنبه) ما در کنار همتایان خودمان بودیم. این ابتکارعمل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بود و توافق مهمی حاصل شد. ما شاهدیم که این توافق هنوز به شکل کامل اجرا نشده و خصومت‌ها ادامه دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ابراز امیدواری کرد که تماس‌های کشورش با ارمنستان و جمهوری آذربایجان به اجرای کامل توافق‌ها به منظور حل و فصل مناقشه قره‌باغ بینجامد؛ توافق‌هایی که در فرمت سه‌جانبه نهم و دهم اکتبر در مسکو حاصل شد.

در همین حال زهراب مناتسکانیان، وزیر امور خارجه ارمنستان گفت، ایروان و باکو روی ایجاد ساز و کارهایی برای راستی‌آزمایی تبعیت از آتش‌بس قره‌باغ، با میانجیگری روسیه و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کار می‌کنند.

مناتسکانیان در کنفرانس خبری مشترک با لاوروف گفت: رایزنی‌های کاملا اساسی در این رابطه ادامه دارد. ما در بیانیه مشترکی گفته‌ایم که اجرای این آتش‌بس و مکانیسم‌های راستی‌آزمایی یک اولویت است. ما با نمایندگان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ رایزنی داریم و مذاکرات با میانجیگری روسیه میان دو طرف هنوز ادامه دارد.  

سرگئی لاوروف همچنین در رابطه با پیشنهاد جمهوری آذربایجان برای حضور ترکیه در مذاکرات صلح قره‌باغ تاکید کرد که هیچ چشم‌اندازی برای تغییر فرمت مذاکرات وجود ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی