English

شمار تلفات قره باغ در درگیری ها اعلام شد

طبق اعلام وزارت دفاع حکومت « قره‌باغ کوهستانی» شمار تلفات در درگیری های اخیر به رقم ۶۷۳ نفر رسیده است.

شمار تلفات قره باغ در درگیری ها اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت دفاع حکومت « قره‌باغ کوهستانی» گفته طی در‌گیری‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری‌ آذر‌بایجان، ۴۰ نظامی دیگر کشته شده‌اند و مجموع تلفات در میان نظامیان به رقم ۶۷۳ نفر رسیده است.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، وزارت دفاع قره باغ در حالی شمار تلفات خود در این درگیری‌ها را اعلام کرده که روز گذشته ارمنستان از توافق آتش‌بس جدیدی با جمهوری آذربایجان خبر داد که قرار بود از نیمه شب گذشته اجرایی شود. اما طرفین در‌گیری یکدیگر را به نقض این توافق متهم کرده‌اند.

این در حالی است که از سال ۱۹۹۰ تاکنون که حدود ۳۰ هزار نظامی بر اثر این درگیری‌ها کشته شدند، اما در‌گیری‌های اخیر میان این دو کشور همسایه به بدترین سطح خود رسیده است.

بامداد شنبه هفته گذشته (۱۹ مهرماه) بود که اولین توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی با میانجیگری مسکو حاصل شد.

خبر آتش بس میان باکو و ایروان در حالی منتشر می‌شود که از صبح شنبه گزارش‌هایی در خصوص ازسرگیری تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی منتشر شد و همانطور که مقام‌های قره‌باغ از وقوع انفجارهایی در شهرهای «استپاناکرت» و «شوشی» و زخمی شدن دستکم دو نفر خبر دادند، مقام‌های باکو نیز از کشته شدن دستکم ۱۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر دیگر در حمله موشکی نیروهای مسلح ارمنستان به شهر گنجه و «مینگه‌چویر» خبر دادند.

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته و جمهوری آذربایجان تأکید کرده است که ارمنستان باید از منطقه قره باغ خارج شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه