English

عمویی در گفتگو با موج مطرح کرد:

بررسی تحولات مربوط به درگیری نظامی قره باغ در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسوین امنیت ملی گفت: موضوع تحولات مربوط به درگیری نظامی در منطقه قره باغ مورد بررسی و تبادل اعضای کمیسیون قرار گرفت.

بررسی تحولات مربوط به درگیری نظامی قره باغ در کمیسیون امنیت ملی

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج،  اظهار داشت: در جلسات اخیر کمیسیون یکی از مباحث که وقتی زیادی برای آنها گذاشته شد بررسی و اعلام نظر در مورد به طرح ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون بود.

وی ادامه داد: ما چندین لایحه را بررسی کردیم و چندین مورد به عنوان کمیسیون فرعی و برخی به عنوان اصلی به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده بود.

سخنگوی کمیسوین امنیت ملی گفت: ما لایحه پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته در دریای خزر الحاقی به موافقت نامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر که بعنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده بود را تایید کردیم.

عمویی افزود: همینطور لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به  کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی را تایید کردیم که البته در نظر کمیسیون امنیت ملی  اشاره شد که عضویت در این پروتکل با صدور بیانیه تفصیلی از جانب دولت جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی ادامه داد: همچنین لایحه تعیین تکلیف اموال دهکده رضوی را بعنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده بود را تایید کردیم.

سخنگوی کمیسوین امنیت ملی  تصریح کرد: بعنوان لایحه چهارم، لایحه پروتکل همکاری و تعامل مراجع مرزبانی الحاقی به موافقت نامه همکاری امنیت دریای خزر که به عنوان کمیسیون  اصلی به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده بود را پس از بررسی با نظر مثبت به صحن علی ارجاع دادیم.

وی اظهار کرد: بعنوان لایحه پنجم، لایحه پروتکل اصلاح موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه جهت معاضدت در پرونده های ملی و فراگیر را که بعنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون امنیت ارجاع شده بود را با نظر مثبت بررسی کردیم.

عمویی خاطرنشان کرد: لایحه موافقت نامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولت های ساحلی دریای خزر لایحه ششمی بود که مورد تایید کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: لایحه عضویت سازمان فضایی ایران در فدراسین بین المللی فضا نوردی هم از جانب کمیسیون امنیت ملی مورد تایید قرار گرفت.

عمویی گفت: همینطور در جلسه اخیر کمیسیون سه لایحه معاضدت حقوقی در امور کیفری ، لایحه معاضدت حقوقی در امور مدنی و لایجه استرداد مجرمین میان ایران و برزیل بعنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون امنیت ارجاع شده بود مورد تایید کمیسیون قرار گرفت.

سخنگوی کمیسوین امنیت ملی  تصریح کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون دو موضوع دیگر را بررسی کردیم که موضوع اول سفر برخی از نمایندگان مجلس برای بازدید از طرح گرمسیری از استان ایلام بود که سرکار خانم فلاحی گزارشی از روند اجرایی این طرح ارائه کردند و دومین موضوع تحولات مربوط به درگیری نظامی در منطقه قره باغ مورد بررسی و تبادل اعضای کمیسیون قرار گرفت.

وی بیان داشت: پس از تبادل اخبار و مرور اخرین تحولات مربوط به قره باغ نظر کمیسیون این بود که اولا از دو کشور همسایه خود ارمنستان و جمهوری اذربایجان می خواهیم روند تبادلات اتش ونظامی را متوقف کنند و به گفتگو برای حل اختلافات روی آورند.

عمویی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین امادگی کشورمان را برای پیشبرد سریعتر موضوع حل و فصل اختلافات و میانجیگری اعلام می کنیم لذا از وزارت خارجه انتظار داریم که در تحولات در این موضوع فعال ورود کند و روند اختلافات در این منطقه به سرعت پایان یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه